خانهبانــك دانـــشویژگی های رسانه تبلیغاتی موثر
ویژگی های رسانه تبلیغاتی موثر
در منطق کمپین تبلیغاتی، مهمترین کارکرد یک رسانه، اثربخشی آن است زیرا صاحب محصول هزینه سنگینی را برای پخش تبلیغات محصولات خود به گردانندگان رسانه می پردازد. رسانه اثربخش را به شیوه های گوناگونی می توان توصیف نمود که برخی از آنان بدین قرارند:
-
رسانه اثربخش مناسب ترین و مستقیم ترین رسانه ای است که ویژگی های محصول یا خدمت را به مصرف کننده و مخاطب اصلی آن محصول یا خدمت می رسانند.
-
هر رسانه ای که بتواند پیام را به طور مناسب، موثر، و اثربخش به مخاطبان برساند و باعث افزایش فروش محصول یا خدمت بنگاه اقتصادی و یا افزایش ارزش سهام شود رسانه اثربخش خوانده میشود.
-
رسانه اثربخش رسانه ای است که بیشترین نقش را در انتقال پیام موثر به مخاطب داشته باشد.
-
رسانه ای که نقش بیشتری در تامین هدف و رسالت تبلیغاتی داشته باشد برای تبلیغات اثربخش تر است.
-
هررسانه ای که مخاطبان هدف را به عکس العمل های سودآورانه، یعنی انجام عمل خرید محصول یا خدمت ترغیب کند رسانه اثربخش نامیده می شود.
-
رسانه اثربخش رسانه ای است که بتواند پیام فروش و بازاریابی را به گونه ای در مخاطبان درونی کند که آنان را به عکس العمل موردانتظار وادار سازد.
منبع: دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتالی
|
|