خانهبانــك دانـــشلزوم توجه به شعار تبلیغاتی
 
لزوم توجه به شعار تبلیغاتی
 لزوم توجه به شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـت های آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد . 
هر برندی شخصیت و شعار تبلیغاتی خاص خود را دارد . در بازاری که میان محصولات، از لحاظ فیزیکی، تفاوت چندانی وجود ندارد، جهت ایجاد تمایز، خلق شخصیت مناسب و شعار تبلیغاتی برای یک نام تجاری، ضروری می باشد. چرا که در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بی شمار مواجه هستیم، شعارها جذابیت خاصی پیدا نموده اند.
شعار تبلیغاتی کلمه یا عبارتی است که تجارت یا سازمان را به مخاطبان می شناساند. داشتن یک شعار تبلیغاتی خوب برای جذب مشتریان جدید، بسیار موثر است. در مقابل، اگر تلفظ شعار تبلیغاتی سازمانی دشوار باشد یا به گونه ای نباشد که به یاد بماند، می تواند بر بازاریابی تاثیرنامطلوبی داشته باشد.اولین ویژگی یک شعار تبلیغاتی مناسب این است که باید به گونه ای باشد که دراذهان مخاطبان باقی بماند و در عین سادگی و به دور از پیچیدگی به طوری موثر در یاد مخاطبان باقی بماند و با تاکید بر نکته ای کلیدی به گونه ای موثر احساس خوشایندی از یک نام تجاری را در مخاطب ایجاد کند به طوری که بر روی نیاز خاصی از مخاطب و اهداف سازمانی تاکید کند.
از آنجا که شعار تبلیغاتی هسته اصلی و زیربنای یک برند است. انتخاب شعار یکی از امور بسیار سخت و مهم برندهای دنیاست. و ایجاد یک شعار تبلیغاتی مناسب توسط کارشناسان متخصص در رشته تبلیغات و بر مبنای استراتژی های یک موسسه و توجه دقیق به مزیت رقابتی محصول مورد نظر کمک شایانی به تیم بازاریابی و گروه تبلیغات کالا جهت تاثیری عمیق و هدفمند بر ذهن مشتری ایجاد خواهد نمود.
 
در زیر به نمونه ای از شعارهای تبلیغاتی موفق برندهای بزرگ اشاره خواهیم کرد:
 
1. فولکس واگن : کوچک فکر کنید.
2. اچ پی:‌ اختراع کنید.
3. سیسکو : به شبکه انسانی خوش آمدید.
4. پورشه: جایگزینی نیست.
5. آستون مارتین: قدرت، زیبایی و روح.
6.  وال مارت: پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.
7. ریبوک: من همانی هستم که هستم.
8. سایت حراج اینترنتی ebay : بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید
9. آدیداس: غیر ممکن وجود نداره.
10.  مارک اند اسپنسر: حق همیشه و کاملاً با مشتری است.
11. تری ام: نوآوری.
12.   آی بی ام: راه حلی برای سیاره هوشمند.
13. سونی: باورش کن.
14. تلویزیون سونی : رنگها را هیچ گاه این گونه تجربه نکرده اید.
15. اپل : متفاوت بیندیش.
16.  آی مکس: بزرگ فکر کن.
17.   دوپونت: معجزه دانش.
18. پلی استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.
19. بلاگر: دکمه انتشار را فشار دهید.
20. کانن: آن چیزی که ما اعتقاد داریم را ببینید.
21. وبسایت یوتوب : خودتان را پخش کنید.
22. نیکون: در قلب تصویر.
23. کداک: لحظاتت را به اشتراک بذار، زندگی ات را به اشتراک بذار.
24. فدکس: وقتی که هیچ فردایی نیست.
25. دیزنی لند: شادترین نقطه ی روی زمین.
26. فورچن: برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.
27. مک دونالد: من عاشقشم!
28. صلیب سرخ: بزرگترین تراژدی بی تفاوتی است.
29. کوکاکولا: درب قوطی را باز کن تا سرحال شی.
30. فیلیپس : آگاه شوید و به راحتی استفاده کنید
31. ام اند ام: در دهانتان آب می شود، نه در دستانتان.
32. نیسان: دیوانه وار رانندگی کن.
33. شورولت : نبض امریکا
 
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک