خانهبانــك دانـــشبزرگترین اشتباهات بازاریابی دیجیتالی
 
بزرگترین اشتباهات بازاریابی دیجیتالی
 بزرگترین اشتباهات بازاریابی دیجیتالی

اگر قصد دارید در حوزه ی بازاریابی دیجیتالی موفق عمل کنید باید فاکتورهای بسیاری را مد نظر داشته باشید به عنوان مثال: باید با سوابق بازاریابی شرکتتان آشنایی داشته باشید، باید بدانید بقیه در مورد برند شما چه نظری دارند و باید نیاز های مشتری را به بهترین شکل ممکن پاسخگو باشید.

متاسفاته با در نظر داشتن این فاکتورها، کارآفرینان نوپا به اشتباهاتی مرتکب می شوند که مانع رشد آن ها می شود. اگر بخواهیم به قسمتی از این اشتباهات اشاره کنیم می توانیم بگوییم غافل شدن از برنامه ریزی کامل، بررسی نتایج و توجه به تمام فواید تلفن همراه تنها بخش کوچکی را تشکیل می دهند. عمده ترین اشتباهات در این زمینه شامل موارد زیر می باشد.

ناتوانی در درک مخاطب

اینکه محصول و یا خدمات شما قادر است نیاز مخاطب را برطرف کند جز ابتدایی ترین مسائل است. بازاریابی واقعی به معنای شناخت صفات و سلیقه ی مشتری است. صاحبان کسب و کار علاوه بر نیاز مشتری باید به چشم انداز آن ها هم توجه داشته باشند. باید دقیقا بدانند که آن ها چطور وقتشان را سپری می کنند، به چه محصولات و یا خدمات دیگری احتیاج دارند و مشتری های دیگری که همین شرایط را دارند کجا زندگی می کنند. در دست داشتن این اطلاعات به تلاش های بازاریابی شما جهت می دهد و باعث افزایش دقت عمل شما می شود.

عدم برنامه ریزی

تعداد زیادی از بازاریاب ها هیچ گاه در کارشان موفق نیستند و علت چنین پدیده ای این است که هیچ هدف مشخص و از قبل تعیین شده ای ندارند و برای کاری که انجام می دهند برنامه ریزی ندارند. برنامه ریزی به این معنا است که نیازهایتان، نقاط قوت، نقاط ضعف و اهدافتان را یادداشت و تحلیل کنید. این کار مسلما به پول بیشتری نیاز دارد و این شما هستید که باید تعیین کنید سرمایه گذاری در کدام قسمت انجام شود. به محض اینکه کار برنامه ریزی را به پایان رساندید به خاطر داشته باشید که باید این برنامه را به عنوان مدرک در تمام جلسات به همراه داشته باشید.

نداشتن تمرکز

شما قادر نیستید در آغاز کار تمام مسئولیت ها را خودتان انجام دهید. پس سعی کنید تمام مراحل را ذره ذره طی کنید. همین شیوه می تواند شما را به اندازه ی شرکت های بزرگی که به دنبال گروه وسیعی از مشتری هستند کمک کند. روی چشم انداز هایی تمرکز کنید که مطابق با محصول و یا سرویس شما هستند. سپس هدف های طولانی مدتی انتخاب کنید که با فعالیت های شرکتتان هم سو است و برای انجام آن چند ماه زمان در نظر بگیرید. اهداف بلند مدت حیاتی هستند ولی دیدن نتایج پس از یک مدت کوتاه می تواند شما را برای رسیدن به اهداف بلند مدت کمک کند.

در نظر گرفتن انتظارات غیرمنطقی

فقط گروه های بازاریابی محدودی می توانند خیلی سریع به نتیجه برسند ولی در حالت عادی ابتدا باید استراتژی های بازاریابی خودتان را تقویت کنید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید و روی قسمت های تبلیغاتی که به ازای هر کلیک، پول پرداخت می کنید تمرکز کنید. صفحات تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود معمولا خیلی زود به نتیجه می رسد در حالیکه آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هر کلیک پول پرداخت می شود به یک ماه و نیم زمان نیاز دارند. بهینه سازی برای موتور های جستجو یا همان SEO بیشتر از تمام شیوه ها به وقت نیاز دارد. حداقل ۴ تا ۶ هفته. ولی اگر می خواهید شاهد نتایج بزرگ باشید باید ۶ ماه تا یک سال وقت صرف کنید. بازاریابی دیجیتالی دوی سرعت نیست، یک مسابقه ی طولانی ست.

سرمایه گذاری ناکافی

تعدادی از استارتاپ ها برای بازاریابی دیجیتالی به اندازه ی کافی سرمایه در نظر نمی گیرند. اگر می خواهید با سرمایه ی کم، کارتان را پیش ببرید و برای این هدف برنامه دارید ممکن است بتوانید موفق شوید با این حال تمام شرکت ها به یک استراتژی جامع برای سرمایه گذاری احتیاج دارند. برای شروع، ابتدا باید ببینید که در حال حاضر در چه قسمت هایی هزینه صرف می کنید تا بتوانید قضاوت درستی داشته باشید. به عنوان مثال برای ابزارهایی که مطمئن نیستید می توانند به کسب و کار شما کمک کنند سرمایه هدر ندهید. به جای اینکار گروهی از افراد با استعداد را استخدام کنید تا به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی متعدد

استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف روش بسیار ساده و جالبی برای توسعه کسب و کار شما است. ولی اگر بخواهید در آن واحد روی تعداد زیادی از وبسایت ها وقت صرف کنید ممکن است قادر نباشید به اندازه کافی به همه ی آن ها رسیدگی کنید و در نهایت قدرت بازاریابی خودتان را از دست می دهید. سعی کنید استراتژی بازاریابی خودتان را روی وبسایت هایی متمرکز کنید که مخاطبتان بیشتر از آن ها استفاده می کند سپس پست های مرتبط با محصولتان را مرتبا روی آن ها منتشر کنید. برای شبکه های اجتماعی استراتژی داشته باشید. باید در شبکه هایی فعالیت داشته باشید که به کسب و کار شما مرتبط هستند. وبسایت های پرطرفدار الزاما زمینه ی موفقیت شما را فراهم نمی کنند.

فراموش کردن اهمیت محتوا

محتوا پایه ی هر برنامه ی بازاریابی دیجیتالی را فراهم می کند. ولی اطلاعاتی که در قسمت محتوا گنجانده می شود باید مرتبط، جذاب و روشنگر باشد. در غیر اینصورت ممکن است تمام روز مقاله، عکس و فیلم منتشر کنید و هیچ نتیجه ای از آن ها نگیرید. شرایطی فراهم کنید که تمام بازدید کننده های سایت به مشتری های طولانی مدت شما تبدیل شوند. ویدئو های تبلیغاتی به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتالی بدل شده و حالا شرکت ها باید ناچارا برای تبلیغات ویدئو منتشر کنند. تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم راحت تر مخاطب خاص خود را پیدا کنید

بی توجهی به نتایج

زمانی که ایده ی جدیدی به ذهن شما خطور می کند و شما آن را عملی می کنید تصور نکنید که قسمت مهم کار به پایان رسیده. زمانی که صفحه ی بازاریابی دیجیتالی شما بصورت رسمی منتشر می شوند باید مقیاس های مهمی را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید سرمایه گذاری اولیه شما در حال درآمد زایی است. مخصوصا باید مطمئن شوید که هزینه ی اولیه ی کسب و کار ارزش سودی که در حال حاضر بدست می آورید را داشته یا خیر. صفحه ی تبلیغاتی پس از انتشار در حالت راکد قرار نمی گیرد. باید به تجزیه و تحلیل پست ها، کلمات کلیدی و بقیه ی اطلاعات بپردازید تا بتوانید مخاطب را هدف قرار دهید. در طول زمان محتوا به نحوی بهینه سازی می شود که با اهداف شما تطبیق پیدا می کند

استفاده از قواعد قدیمی سئو

از تکنیک های بازاریابی دیجیتالی که در آن از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده می شود دوری کنید. اگر ویدئو، عکس و یا مطلب ارزشمندی را به اشتراک گذاشته اید، آن مطلب بصورت خود به خود در صفحه ی نتیجه ی جست و جو رتبه ی بهتری کسب می کند. این مدل از بازاریابی ارگانیک استراتژی جدیدی ست که شرکت ها برای بهبود سئو انجام می دهند.

عدم هماهنگی در استراتژی های فروش آنلاین و آفلاین

بازاریابی دیجیتالی باید همیشه توسط استراتژی های بازاریابی سنتی حمایت شود. هنوزمانند گذشته مردم به بیلبورد های تبلیغاتی توجه نشان می دهند و به اطلاعاتی که در آن ها مشاهده می کنند واکنش نشان می دهند. تبلیغات سنتی که امروزه هم از آن استفاده می شود نمایش دهنده ی همان بازاریابی دیجیتالی است. این دسته ازتبلیغات معمولا در گوشه ی صفحات مجله ها و یا در مکان های عمومی مانند مترو دیده می شود. زمانی که استراتژی های بازاریابی سنتی و مدرن را با هم ترکیب می کنید نه تنها خودتان را به افراد جدیدی معرفی می کنید بلکه می توانید با آن ها رابطه ای عمیق تشکیل دهید.

تجربه ی یک کسب و کار جدید بدون سابقه ی قبلی

این امکان برای کارآفرینان وجود دارد که یک کسب و کار تازه را مدیریت کنند. می توانند بدون هیچ انتظاری از جانب مشتری ها برای شرکتشان هویت و گروه های تبلیغاتی بسازند تا با گذشت زمان کم کم مورد توجه مخاطب قرار گیرند. مدیران کسب و کار های مختلف باید دقیقا بدانند روی چه بخش هایی تمرکز و تلاش کنند. آن ها باید روش های بازاریابی دیجیتالی خودشان را توسعه دهند و خودشان را برای سال های آینده آماده کنند.



 http://parsish.com/article/1394/07/digital-marketing-mistakes

طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک