خانهبانــك دانـــشتفاوت های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی
 
تفاوت های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی
 تفاوت های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از آن ها به شما می گویند که همان بازاریابی شبکه های اجتماعی است و تمایزی میان این دو قائل نیستند. اگرچه همپوشانی زیادی میان این دو اصطلاح وجود دارد، برای مثال بازاریابی محتوا نیازمند به کارگیری شبکه های اجتماعی است و البته در شبکه های اجتماعی بازاریابان با استفاده از بازاریابی محتوا پیام خود را منتقل می کنند، اما تمایز زیادی نیز میان این دو از لحاظ هدف، فرآیند و کانون تمرکز وجود دارد. برای روشن شدن بیشتر چند تفاوت میان بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را برای شما آماده نمودیم که در زیر آمده است.


کانون تمرکز
کانون تمرکز (تمرکز فعالیت های بازاریابی) در بازاریابی شبکه های اجتماعی، در خود شبکه های اجتماعی است. بنابراین فعالیت ها و محتوا براساس آن شبکه اجتماعی است که ما قصد فعالیت در آن را داریم. زمانی که بازاریابان یک کمپین شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند در واقع آن ها در شبکه هایی مانند فیسبوک، توئیتر یا ایستاگرام، قصد فعالیت دارند و محتوایی را که تولید می کنند در این شبکه های به اشتراک می گذارند.
در مقابل کانون تمرکز در بازاریابی محتوا وب سایت یک برند یا سازمان است و محدودیت های حاکم در شبکه های اجتماعی در اینجا وجود نخواهد داشت و می توان از انواع شکل محتوا استفاده نمود. شبکه های اجتماعی برای موفقیت تلاش های بازاریابی محتوا حیاتی هستند، اما در بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و لینکدین اصولا به عنوان یک توزیع کننده برای لینک های وب سایت برند عمل می کنند نه اینکه خود تولید کننده محتوا باشند.


انواع محتوا
در بازاریابی شبکه های اجتماعی، محتوا با توجه به آن شبکه اجتماعی که قصد فعالیت در آن وجود دارد تولید می شود. برای مثال اینستاگرام مکانی برای انتشار عکس است و چندان، تولید محتوای متنی در آن بازخورد مناسبی نخواهد داشت و یا توئیتر محدودیت 140 کاراکتری دارد و در نتیجه انتشار محتوای بلند در آن امکان پذیر نیست. بنابراین هر کدام از شبکه های اجتماعی میزبان نوع خاصی از محتوا هستند و برخی دیگر نیز نظیر فیسبوک همه نوع محتوا را می پذیرند. بنابراین رفتار برندها در شبکه های اجتماعی باید با توجه به ساختار و تم غالب آن شبکه باشد و رفتار برندها تابعی از نوع استفاده افراد از شبکه های اجتماعی است.
اما از طرف دیگر در بازاریابی محتوا، چون کانون تمرکز وب سایت ها هستند، تقریبا محدودیتی به لحاظ نوع محتوا وجود ندارد و برندها می توانند انواع محتوا را اعم از پست بلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک، تصاویر، پادکست و … را در وب سایت خود به اشتراک بگذارند. بنابراین در بازاریابی محتوا دست بازاریابان و تولید کنندگان محتوا بازتر است و فضا برای خلاقیت نیز محیاتر می باشد.


اهداف
با وجود اینکه هم بازاریابی محتوا و هم بازاریابی شبکه های اجتماعی برای اهداف متعددی به کار می روند، بازاریابی شبکه های اجتماعی برای دو هدف به خصوص به کار می رود. اول به منظور افزایش آگاهی از برند ( افزایش بحث و فعالیت حول یک برند) و دوم به منظور تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطبان و پاسخ گویی به آن ها.
در مقابل بازاریابی محتوا و مبتنی بر وب‌سایت امکانات گسترده‌تری را در اختیار برند ها قرار می دهد و با تولید محتوای با کیفیت و آوردن مخاطبان به وب سایت، برندها می توانند رابطه ای بلندمدت را با مخاطبان از مرحله آشنایی با محصول تا خرید محصول ایجاد نمایند.

 

منبع: http://sisarv.com

چهارمین دوره نظر سنجی برند محبوب در سال 95، برای انتخاب برندهای محبوب سال آغاز شد. هادی اسدی رئی ...
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک