خانه آرشیو اخبارشبکه‌های اجتماعی، بستر آینده بانکداری الکترونیکی
 
شبکه‌های اجتماعی، بستر آینده بانکداری الکترونیکی
 شبکه‌های اجتماعی، بستر آینده بانکداری الکترونیکی

در پنل بانکداری الکترونیکی همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید،عبدالحمید منصوری مدیرعامل شرکت TLS با اشاره به سیاست‌گذاری‌های موثر در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه گفت: «ما برای رونق فضای تراکنش‌های الکترونیکی به مرکز استعلام کشوری (ماک) نیاز داریم، این مرکز در برنامه چهارم توسعه دیده ‌شده است، اما هنوز موفق به اجرای آن نشده‌ایم.» وی با توجه به پیشرفت پرداخت الکترونیکی در حوزه‌های خصوصی گفت: «نباید نقش نهادهای دولتی که بیشترین تعاملات مردمی از طریق آنها صورت می‌گیرد در این زمینه کمرنگ باشد.» وی همچنین افزود: «هرچند ازنظر کمی، نظام پرداخت الکترونیکی رشد کرده است، اما ازنظر کیفی به وضع مطلوبی نرسیده‌ایم و هنوز تعداد زیادی تراکنش ناموفق داریم.»

رضا گودرزی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با تاکید بر لزوم گسترش بانکداری و اشاره به مزایای آن از قبیل حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی، ترافیک و افزایش آرامش خاطر شهروندان گفت: «نیازهای مشتریان ما را به سمت بانکداری الکترونیکی می‌برد، بانک‌های click & brick رایج خواهند شد و با ورود هوش مصنوعی به عرصه بانکداری، الکترونیکی شدن تمام بانک‌ها میسر خواهد شد.» وی حضور شبکه‌های اجتماعی را به دلیل تعداد مخاطبان بالا برای بانک‌ها ضروری دانست و ایجاد فناوری‌ بزرگ داده‌ها و تربیت نیروهای کارآزموده را برای تحقق سرویس و خدمت باکیفیت لازم دانست.»

علیرضا کریمی، مدیر امور بانکداری متمرکز و توسعه خدمات الکترونیکی هم در مطلب خود با عنوان چشم‌انداز بانکداری در ۲۰۲۰ از لزوم تغییر پارادایم و مدل کسب‌وکار بانکی و سیر تحول بانک‌ها از خدمات حضوری به نیمه‌حضوری و غیرحضوری در آینده نزدیک سخن گفت. وی از نمونه‌هایی مانند پی‌پال نام برد و افزود: «به‌زودی ارتباطات فردبه‌فرد؛ تسهیم و شبکه‌های اجتماعی مدل‌های جدید بانکی می‌شوند. وی شبکه‌های اجتماعی را به دلیل زیرساخت‌های تبادل اطلاعات و تسهیل ارتباطات برای انجام امور بانکی مناسب دانست»

محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو نیز اهمیت الکترونیکی شدن بانک‌ها را در کاهش هزینه‌های بانکی دانست و گفت بانکداری الکترونیکی حلقه مفقوده بانک‌ها است. نوآوری همیشه با ریسک و چالش همراه است. وی با اشاره به رونمایی از اولین VTM کشور در شهر‌نِت گفت این فناوری به کاهش نیروی انسانی بانک‌ها می‌انجامد. ما معتقدیم شکل شعب باید تغییر کند، اما کماکان شکل فیزیکی شعب عامل مهمی در جلب اعتماد مشتری است. مظاهری یکی از چالش‌های مهم بانکداری الکترونیکی را عدم‌تغییر مدل کسب‌وکاری بانک‌ها دانست.

 منبع: مرجع تحلیلی خبری بانکداری دیجیتالی

چهارمین دوره نظر سنجی برند محبوب در سال 95، برای انتخاب برندهای محبوب سال آغاز شد. هادی اسدی رئی ...
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک