امروزه در سطح جهانی تمامی شرکت ها به سمت آنلاین شدن پیش می روند از طرفی دیگر اگر شرکتی به دنبال افزایش اعتبار برند خود باشد باید به فکر دیده شدن هرچه بیشتر توسط افراد بیشتری نیز باشد. لذا اینترنت به عنوان ابزاری کارآمد درخدمت تبلیغات، این قابلیت را دارد تا با گستره نامحدودی که دارد موجب جذب مخاطبان بسیاری گردد.
باتوجه به اینکه اینترنت دنیایی با ظرفیت های نامحدود است نیازمند شناخت بیشتر نیز می باشد و اگر شرکتی بدون دانش و شناخت دست به تبلیغات در این فضا بزند به جای کسب سود، چه بسا ضرر کرده و موجب خدشه دار شدن برند محصول و خدمات خود نیز می شود
رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر و هدفمند بودن آن است
مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آن ها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. درنتیجه پاسخ درست به این سوال که مکان مناسبِ تبلیغات کجاست! بسیار حائزاهمیت می باشد. لذا به هنگام طراحی و اجرای کمپین تبلیغات دیجیتالی باید به موضوع محصول و سایت توجه شود و آگهی ها با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد. چرا که تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه بیننده و برندینگ است و درنتیجه تضمینی برای موفقیت تبلیغات نیز به حساب می آید.
در واقع همواره باید به این نکته توجه داشت که اگر تبلیغات اینترنتی با برنامه ریزی و به صورت هدفمند و برای مخاطبان هدف نباشد ضمانتی برای بازدهی ندارد و امکان دستیابی به هدف بسیار کاهش میابد. حال این هدف چه فروش محصولات باشد چه گرفتن کاربر برای خبرنامه و چه بالا بردن رنک الکسا.