به بازاریابی هدفمند، قابل اندازه گیری و تعاملی محصولات و خدمات با استفاده از فن آوری دیجیتال به منظور رسیدن به مشتری نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند که جزو فرآیندهای پیچیده ی بازاریابی است و در حال حاضر با استقبال زیادی از طرف شرکت ها و سازمان ها روبرو گشته است.
گرچه بازاریابی دیجیتالی با سرعت غیر قابل تصوری که تکنولوژی دارد جزو مهم ترین و اثرگذارترین راه های بازاریابی است ولی اگر از راه درست آن اقدام نشود، تبلیغات نادیده گرفته شده و خیلی راحت به فراموشی سپرده خواهد شد
بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به مشتریان است. که به گفته کایزر کوفسکی و همکارانش چرخه بازاریابی دیجیتالی در قالب 5 مرحله قابل شرح است.
چرخه بازاریابی دیجیتالی
جذب: در این مرحله شرکت به دنبال جذب مشتریان برای مراجعه به وب سایت و خرید از شرکت است
درگیر کردن: در این مرحله شرکت درصدد کسب مشتریان در فرایند خرید از شرکت است
حفظ: در این مرحله شرکت به دنبال حفظ مشتری برای ایجاد وفاداری و مراجعه مجدد به شرکت و وب سایت خود است.
یادگیری: در این مرحله شرکت با کسب اطلاعاتی از مشتری نسبت به وی دانش و اطلاعات جدیدی کسب می کند.
ارتباط: در این مرحله شرکت از طریق اینترنت و وب سایت خود سعی در ایجاد و حفظ ارتباط دایمی با مشتریانش دارد.