Please Wait |
منتخب کمپین های تبلیغاتی سال 2014
کمپین تبلیغاتی تلاش برای راه اندازیی یک تیم جهت برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در تمامی زمینه تبلیغاتی و سپس اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط، با زمانبندی مشخص به منظور افزایش تاثیر گذاری و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش می باشد. کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات ارتباطی و تبلیغاتی محول می شود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان، رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی و... کمپین تبلیغاتی راه اندازی و عملی شود. وظیفه یک کمپین تبلیغاتی بیان واضح اهداف تبلیغ و تعیین این مهم است که چه پیامی با چه عنوانی به چه مخاطبی و در چه بازه زمانی با چه بودجه ای ارائه شود. و اما در سال 2014 با توجه به گسترش بیش از پیش ابزارهای ارتباط جمعی و افزایش روزانه تعداد کاربران این شبکه های اجتماعی، کمپین های دیجیتالی تبلیغاتی از اثرگذاری بیشتری برخوردار گردیده و تاثیر روزافزونی در افزایش فروش، شهرت و توسعه برندها داشته اند. فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، توییتر و.... روز به روز کاربران بیشتری را به خود جذب می کند. اساس کار کمپین های تبلیغاتی خلاقیت، نوآوری و به روز بودن است؛ پس شناخت الگوهای موفق و علت موفقیت این کمپین ها مسیر ما را در راه موفقیت هموارتر می سازد. به همین منظور 3 مورد از برترین کمپین های سال 2014 را معرفی می کنیم که رکورد بیشترین توجه و مشارکت را به خود اختصاص داده اند.
کمپین سطل آب یخ (ALS) این کمپین که در ایران با اصطلاح چالش آب یخ معروف شد، شاید پرآوازه ترین کمپین در سال 2014 باشد که با هدف حمایت از بیماران ALS و جمع آوری پول برای این بیماران بود که توسط یک موسسه خیریه صورت گرفت و بوسیله ی بیش از 17 میلیون نفر بارگزاری شد و بیش از 440 میلیون نفر در سراسر دنیا از آن بازدید کردند و در نهایت منجر به جمع آوری بیش 100 میلیون دلار گردید.
کمپین تبلیغاتی بزرگترین سلفی با زمین توسط ناسا تصویر موزاییکی که ناسا به منظور حمایت از محیط زیست و افزایش آگاهی نسبت به زمین از کنار هم قرار دادن بیش از 36000 عکس که توسط افراد عادی و با دوربین های معمولی گرفته شد و تصویر کره ی زمین را به شکل هنرمندانه ای پدید آورد این عکس با قابلیت زوم طراحی شده به گونه ای که با زوم بر روی کره زمین تک تک عکس ها به تفکیک مشخص می شوند.
کمپین تبلیغاتی سامسونگ عکس سلفی که درظاهر به صورت اتفاقی در جریان اسکار 2014 توسط بازیگران مشهور هالیوود گرفته شد و رکورد بیشترین آمار توییت و بازدید را به خود اختصاص داد از قبل توسط کمپین تبلیغاتی سامسونگ برنامه ریزی شده بود، شرکت سامسونگ سالانه مبلغ 20 میلیون دلار برای تبلیغات خود در میان برنامه های اسکار هزینه می کند اما در سالی که گذشت بیشترین نتیجه را با کمترین هزینه از کمپین دیجیتالی خود و تنها با گرفتن یک عکس و انتشار آن در کلیه شبکه های اجتماعی گرفت. با توجه به اینکه امروزه شیوه تبلیغات و بازاریابی متحول شده و بیشتر متمایل به اینگونه روش هاست، با بررسی این الگوهای موفق می توانیم از آنها ایده بگیریم و ضمن بومی سازی، بهترین استفاده را از تجارب موفق این شرکت های بزرگ داشته باشیم.
|