Please Wait |
خلاقیت لازمه ی تبلیغات
تبلیغات یکی از مشهودترین فعالیت های بازاریابی است. بدین منظور تبلیغات احتیاج به طراحی و اجرای مناسب دارد. در کل یکی از اساسی ترین جنبه های طراحی در استراتژی تبلیغات، استراتژی خلاقیت است. یک تبلیغ خلاق تبلیغی است که هنری، حرفه ای و دارای ایده های ابتکاری است.این گونه تبلیغات به عنوان تبلیغات مطلوبتر ادراک می شوند. رینارتز و سافرت بیان می کنند که هیچ چیز کارآمدتر از تبلیغات خلاقانه نیست. چرا که این نوع تبلیغات به یاد ماندنی تر بوده و دارای اثر بلند مدت تری هستند و از لحاظ هزینه تبلیغات کم خرج تر هستند و می توانند طرفداران بیشتری را جذب کنند. در واقع در بازاری که مملو از محصولات و خدمات مختلف است، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات و اگر تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور است و سازندگان تبلیغات نیز کاری بیهوده انجام داده اند و صرفا موجب هدررفت بودجه تبلیغات خود شده اند. در واقع می توان گفت خلاقیت روح تبلیغات و برند سازی است. تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی بر جای خواهد گذاشت و بدین معنا که باید به گونه ای تبلیغ کرد که تبلیغات شما در بین تبلیغات دیگر تبلیغات بر جسته و منحصر به فرد باشد در غیر این صورت مخاطب را از دست خواهید داد. استفان وگل که فردی پیشتاز در زمینه خلاقیت میباشد دراین باره میگوید: “هیچ چیزی از تبلیغاتِ خلاقانه، کارآمد تر نیست. تبلیغات خلاقانه به یادماندنی تر و بادوام تر هستند. با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع میشود و میتواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد.” سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایهی آن چیزی که قبلاً درست شده، به وجود میآید و هر ایدهی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایدهی قبلی است. مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده و به روزرسانی آن برای هدف مهم است. از این رو، آشنایی با استراتژیها و تکنیکهای خلاقانه و درک بهتر و عمیق تر مکانیزم و چگونگی عملکرد آنها میتواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایدههای نو منجر شود. تبلیغات محیطی یا همان تبلیغات شهری یکی از اثرگذارترین روشها برای تجارت های محلی بشمار می روند، تبلیغات محیطی شامل نصب بنر، بیلبورد و یا حتی تراکت های دیواری یا هر روش دیگری برای جلب توجه عابران در کوچه و خیابان می شود. هزینه تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارت های محلی و کوچک توان انجام آن را ندارند ولی شما می توانید با استفاده از خلاقیت، هزینه تبلیغات محیطی خود را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش دهید. انواع تبلیغات نوآورانه و خلاقانه محیطی
تبلیغ خلاقانه مک دونالد اشاره به سرویس سفارش غذای آنلاین مک دونالد
تبلیغ خلاقانه آدامس تریدنت اشاره به سفیدکنندگی دندانها توسط آدامس های این شرکت
تبلیغ خلاقانه جاروبرقی اشاره به مکش بالای جاروبرقی
بیلبورد خلاقانه تبلیغ چسب برق
تبلیغ خلاقانه اشاره به قدرت چراغ های این ماشین
تبلیغ خلاقانه سس گوجه فرنگی اشاره به تازه و طبیعی بودن سس های این شرکت
|