Please Wait |
چرا تبلیغات دیجیتال؟
پس از شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. در ابتدا اولین شیوه برای تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید. در سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی (که امروزه معمولترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است) در پایگاه اینترنت "هات وایر" به کار گرفته شد. در آن زمان هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات میبایست فضای محدودی را در نظر گرفت، درنتیجه بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند این بنر تبلیغاتی بخشی از یک کمپین با هدف به تصویر کشیدن آینده دیجیتالی بود، که توسط ای تی اند تی به ارمغان آورده شد از این سال به بعد تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت و وب به عنوان رسانه ای عمومی پذیرفته شد. در دنیای کنونی که همه چیز به سمت آنلاین شدن پیش می رود ، تمامی کسب و کارها فارغ از سنتی یا مدرن بودن جهت بدست آوردن موقعیت های جدید باید دنیای دیجیتال را شناخته و از آن استفاده نمایند. مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، تقریباْ ۶۰ درصد از تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش شناخته شدن نامهای تجاری در شرایط یکسان دارند. تبلیغ در اینترنت در مقایسه با تبلیغات سـنتی، از مزیتهای قابل ملاحظهای برخوردار است که از آن جمله میتوان به تعداد زیاد کاربران، ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری مشتریان، دسترسی جهانی و شبانهروزی، عدم وابستگی به زمان و مکان ، قابلیت اندازهگیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی ، سرعت بالای نمایش تبلیغات و بروز رسانی آسان ، و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانههای دیگر میباشد. در حالی که طبق آمار جهانی میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین در کوتاه مدت از سایر رسانه ها بیشتر است. در نتیجه در بازار پررقابت امروز شرکت های تجاری جهت باقی ماندن در عرصه فعالیت و حفظ موقعیت خود در بازار , چارهای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت، که این امر درمورد شرکت هایی که قصد فعالیت در سطح جهانی را دارند، مصداق بارزتری خواهد داشت.
|