Please Wait |
تصمیم گیری درمورد استفاده از شرکت های تبلیغاتی
برای برخورداری از خدمات شرکت های تبلیغاتی لازم نیست بودجه چند میلیون دلاری داشته باشید. بسیاری از مؤسسات تبلیغاتی کوچک تمام خدماتی را که در شرکت تبلیغاتی بزرگی ارائه می شود، در اختیار شما می گذارند. با این تفاوت که این موسسات بودجه و نیازهای تبلیغاتی شما را نیز در نظر می گیرند. اگر به موجب یکی از این دلایل ده گانه زیر فکر میکنید استفاده از شرکت تبلیغاتی برای شما ضرورت دارد بهتر است راجع به این موضوع جدی تر فکر کنید. بودجه تبلیغ چشمگیراست. اگر بودجه تبلیغ شما به میزان چشمگیری افزایش یافته است وقت آن رسیده است که از شرکتی تبلیغی بخواهید که پروژه های شما را سرو سامان دهد. بهتر است به این سوالات پاسخ دهید که آیا من به بهترین نحو بودجه تبلیغاتی خود را خرج میکنم؟ آیا بودجه تبلیغاتی را به درستی صرف رسانه ها میکنم؟ جهت پاسخ دادن به این سوالات بهتر است از شرکتهای تبلیغاتی کارآمد مشاوره نمایید. نیاز به یک خریدار حرفه ای رسانه دارید. اگر خریدار رسانه سختکوش و مطلع باشد از پولی که برای تبلیغ کنار گذاشته اید بهترین استفاده را می کند و کاری به میزان پول نداردهنگام خرید جانب انصاف را رعایت می کند و پیش از آنکه بودجه شما را صرف تبلیغات روزنامه، مجله، و یا کانال های تلویزیونی بکند با آن ها بر سر درست بودن سبک آگهی و پخش به موقع آن اتمام حجت مینماید و میزان محبوبیت و یا تیراژ آن رسانه و مخاطبانی را که دارد می سنجد. نیاز به خلاقیت وجود دارد. اگر از خلق ایده های نو خسته شده اید و دیگر فرصت اندیشیدن و عمل کردن به ایده های جدید را ندارید و ترجیح می دهید وقت خود را صرف کار نمایید و مایلید در پشت صحنه ی گروهی از افراد حرفه ای در آن حوزه باشید که ایده های نو و ابتکاری می دهند. شرکت های تبلیغاتیبهترین مکان برای پیدا کردن چنین افرادی است.گروهی از بهترین متخصصان و افراد حرفه ایدر استخدام اکثر شرکت های تبلیغاتی هستند که هدفی مشترک دارند که این نوع همکاری و خلاقیت در کار موجب رضایت خاطر شما می گردد . در مراحل تولید دچار سردرگمی شده اید. وقتی جزئیات مراحل تولید و پخش آگهی شما را سردرگم و عصبی کرده است، باید کم کم به فکر یافتن افراد حرفه ای در این حوزه باشید.موقعی که وقت، انرژی یا علاقه برای نوشتن و تولید آگهی بازرگانی ندارید ، وقتی خلق و طراحی آگهی به کاری سخت تبدیل شده زمان آن رسیده که سراغ شرکت های تبلیغاتی بروید. کارهای دفتری مشکل ساز شده است. اگر رسیدگی به فاکتورهای خرید از رسانه های مختلف، تبدیل به کاری زمانبر شده است و پرداخت صورت حساب ها به تعوق می افتد که سرانجام خود رسانه ها با شما تماس میگیرد بهترین راه اینست که با یک شرکت تبلیغی قراداد ببندید. نمایندگان فروش وقت شما را می گیرند. از سرباز کردن نمایندگان فروش بهترین دلیل قرار داد بستن با شرکتی تبلیغاتی استچرا که مدیران فروش به نمایندگان خود سهمی می دهند و اگر نماینده فروش متوجه شود که شما قصد خرید داریدشما را هدف قرار می دهند که با سژردن امور به دست شرکت تبلیغی می توان از این اتلاف وقت ها جلوگیری کرد. به اهداف اصلی خود باید بپردازید. شما باید وقت محدود و باارزش خود را صرف کار کنید. آیا واقعا فکر می کنید آن قدر وقت و انرژی دارید که صرف کارهای تبلیغی کنید؟! وقتی با یک شرکت تبلیغاتی قراداد می بندید دیگر تلفن ها و ملاقات های بی مورد با نمایندگان فروش وقت شما را نمیگیرد و میتوانید به کارهای خودتان بپردازید. علاوه بر این با بهره گرفتن از خدمات شرکتی تبلیغی آگهی بهتری تولید می کنید. زیرا گروهی از افراد متخصص و حرفه ای روی پزوژه تبلیغاتی شما کار می کنند. مناسب و مقرون به صرفه بودن استفاده از شرکت تبلیغی از ابتدای فعالیت شرکت های تبلیغاتی آنان 15 درصد از رسانه ها کمیسیون دریافت میکنند. اگر خود شما مستقیما از روزنامه فضای تبلیغی 1000دلار بخرید رزونامه صورت حسابی به ارزش همان 1000 دلار برای شما می فرستد.ولی اگرشرکت تبلیغی همان فضای تبلیغ را از روزنامه بخرد روزنامه برای شرکت تبلیغی صورت حساب 850 دلاری می فرستد البته شرکت تبلیغاتی برای شما که مشتری هستید صورتحساب 1000 دلاری ارسال می کند ولی به این ترتیب خود شرکت 15 درصد حق دلالی می گیرد بنابراین استفادهاز شرکت تبلیغاتی برای شما خرجی برنمیدارد چرا که به هر حال شما برای خرید فضای تبلیغ باید همان هزار دلار را بپردازید. تمایل به استفاده از مزایای بیشتر اغلب شرکت های تبلیغاتی مزایایی فراتر از تبلیغات را نیز برای تبلیغ کننده به همراه دارند . شما که بیه هر حال مبلیغی را برای تبلیغات خرج می کنید چه بهتر است که در ازای این مبلغ چنیدن خدمت رایگان نیز دریافت نمایید.
منبع :کتاب تبلیغات به زبان آدمیزاد، گری آر. دال ، مترجم :راضیه اسلامیه، 1393 |