Please Wait |
استراتژی برند پیشرانه هویت دیجیتال
در دنیای رقابتی امروز نقش و اهمیت دارایی های نامشهود بین شرکت ها افزایش یافته است یکی از دارایی های نامشهودی که مهمترین عامل متمایزکننده یک شرکت و ایجاد مزیت رقابتی برای آن می باشد برند می باشد. لذا توجه به استراتژی های برند برای هر سازمانی حائزاهمیت می باشد. استراتژی برند مسیر مشخصی برای مدیران سازمان ایجاد می کند و برنامه بازاریابی و برندسازی در سازمان را هدایت و کنترل می کند که این امر موجب ایجاد بهره وری یا به عبارتی سود بیشتر خواهد شد. لذا کلیه فعالیت ها از جمله فعالیت های تبلیغاتی به ویژه تبلیغات دیجیتالی به عنوان یکی از موثرترین روش های تبلیغات در دنیای حاضر باید در هماهنگی با برند و استراتژی های تدوین شده برای برند باشد. استراتژی برند برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژی های مدیریت محصول به شمار می رود. استراتژی برند موثر، ایده ی هماهنگ کننده ای است که تمامی رفتارها، اقدامات و ارتباطات حول آن شکل می گیرند. این استراتژی در مورد تمام محصولات و خدمات صدق می کند. استراتژی برند از طریق ایجاد یک نام تجاری با هویت ویژه و ارتقای آن، ارزش خاصی را برای مشتری خلق میکند که به سادگی توسط رقبا قابل تقلید نیست و به نوعی وجه تمایز شرکت با رقبا است . بهترین استراتژی های برند چنان متمایز و قدرتمندند که می توانند مسیر رقابت را منحرف سازند. استراتژی برند باید براساس چشم انداز برند شکل گرفته و برخاسته از اصول متمایز سازی و جذب مستمر مشتریان باشد و عملکرد کلی شرکت را به منظور اطمینان یافتن از صحت رفتارهای برند و تجارب مثبت از برند تحت هدایت و کنترل داشته باشد. تبلیغات دیجیتال در کنار دنیای واقعی دنیای مجازی بسیار بزرگی در حال رشد است که در صورت بی توجهی به آن خسارت جبران ناپذیری به برند وارد می شود. چرا که بخش زیادی از زمان مشتریان در رسانه های اجتماعی صرف می شود در نتیجه در صورتی که شرکت ها بخواهند ارتباطات موثرتری با مخاطبان خود داشته باشند حضور قوی در دنیای دیجیتال ضروری به نظر می رسد. دیجیتال مارکتینگ از مجموعه فعالیت بازاریابی آنلاین و سرویس هایی که تحت عنوان یک کمپین آنلاین اجرا می گردد تشکیل شده است. استراتژی برند پیشرانه و مبنای هویت دیجیتال همانطور که گفته شد استراتژی برند راهبردی است که به مدیران کمک می کند تا سطح توانایی حرفه ای خود را برای کسب جایگاهی متمایز در بازار هدف ارتقا دهند و مسیر مشخصی برای مدیران سازمان ایجاد می کند و از این طریق برنامه بازاریابی و برندسازی در سازمان را هدایت و کنترل می نماید. هماهنگی میان تبلیغات از جمله تبلیغات دیجیتالی و هویت دیجیتالی با استراتژی برند، ضمن تقویت جایگاه برند در بازار، موجب ایجاد هم افزایی در انتقال پیام به مخاطبان بازار هدف خواهد شد چرا که اثربخشی ابزارهای ارتباطی درصورتی بیشتر می شود که به جای انفصال، دارای هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر و با استراتژی های تدوین شده برندینگ شرکت باشند. ضمن اینکه تبلیغات برندینگ می تواند با بالا بردن اعتبار حرفه ای، جایگاه برند و شرکت را در بازار تقویت نموده و بر روند توسعه فروش در بازار هدف بیفزاید. نتیجه گیری بدیهی است که تبلیغات دیجیتالی پراکنده، بدون برنامه و فاقد چشم اندازهای استراتژیک، به نتیجه مطلوب نمی رسد هر چند برای آن ها بودجه زیادی صرف شده باشد. لذا همواره باید سعی بر آن داشت تا با در نظر گرفتن اهداف سازمان و استراتژی های تدوین شده برای برند، کمپین یکپارچه ای ارائه داد. و با تدوین برنامه ی مدون تبلیغاتی که مبتنی بر استراتژی برند می باشد ضمن ایجاد هم افزایی، پیام ارتباطی مورد نظر به بازار هدف گسترده تری انتقال داده شود و موجب ارتقای جایگاه برند و شرکت در بازار گردد .
|