Please Wait |
بازاریابی مجدد در تبلیغات آنلاین
بازاریابی مجدد اقدامی صورت گرفته شده توسط شرکتها برای معرفی یک محصول یا خدمات به بازار در جهت پاسخ به کاهش فروش است. و به بازاریابان اجازه میدهد تا به کاربران اینترنت تبلیغاتی را که پیشازاین در طی وبگردی دیدهاند در وبسایتهای دیگر هم نشان دهند.
مطمئنا برای شما اتفاق افتاده است که در جستجوی یک محصول به مشاهدهی تبلیغات، خدمات و شرکتهای مختلفی در اینترنت میپردازید. تبلیغی را میبینید و آن را مشاهده میکنید اما به گفتهی آن عمل نمیکنید، یک ماه بعد در حالی که شما به دنبال یک چیز دیگر در وبسایتها هستید همان تبلیغ قبلی به شما نشان داده میشود. این کار بازاریابی مجدد نامیده میشود.
در واقع بازاریابی مجدد اشاره به تکنیکها و استراتژیهایی برای پیگیری بازدیدکنندگان یک وبسایت است که عملی را انجام ندادهاند (معمولا کسانی که سبد خرید خود را رها کردهاند) که میتوانید آنها را در سراسر اینترنت دنبال کنید. بازاریابی مجدد از در اختیار گرفتن مجموعهای فضای تبلیغاتی بهصورت برنامهریزیشده در تعدادی از وبسایتهای مختلف اشاره میکند. در مجموعه سایتهای مختلفی که یک کاربر از آنها استفاده کند، یک کاربر ممکن است یک کاربر با تبلیغ وبسایتی که در وبگردی خودش از آن بازدید کرده است را بر روی وبسایت یک مجموعه دیگر ببینید. بازاریابی مجدد ابزاری قدرتمند در بین ابزار مختلف مورداستفاده توسط یک بازاریاب هست، بهشرط آنکه بخوبی از آن استفاده کند.
بازاریابی مجدد در شبکه جهانی گوگل
وقتی که شما از بازاریابی مجدد استفاده می فرمایید، شما صفحاتی از سایت را که به طبقه بندی های معینی تقسیم کرده اید را به مشتریان خود اطلاع می دهید. برای مثال ، شما می توانید یک تگ تلویزیون را روی همه صفحات وب سایت خود اضافه کنید در جایی که شما تلویزیون می فروشید. شما می توانید یک کمپین ادوردز برای به نمایش گذاشتن پیام های مربوط بالا ایجاد کنید برای مردمی که این صفحات را در شبکه جهانی گوگل می بینند.
چرا باید از بازاریابی مجدد استفاده کرد؟
وقتی که شما کمپین کلمات کلیدی را با بازاریابی مجدد ترکیب می کنید ، ممکن است بازدهی بالاتری برای کمپین های خود داشته باشید. برای مثال، اگر کلمات کلیدی دارید که چون در گذشته باردهی بالایی نداشته اند استفاده نمی کنید ، شما می توانید این کلمات کلیدی را برای ترافیک مستقیم به وب سایت خودتان استفاده کنید، پس بازاریابی مجدد را در شبکه نمایش گوگل استفاده کنید که بتوانید نیازهای مشتریان خود را راحت تر کشف کرده و محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.
مزایای استفاده از بازاریابی مجدد
مزیت اول: افزایش میزان یادآوری برند
بازاریابی مجدد به شما اجازه می دهد تا ارتباط را با کسانی که قبلا صفحات مهم را مشاهده کردند برقرار کنید . در واقع برای شما یک راه قدرتمند جدیدی است که مخاطبان واقعی را با پیام های واقعی تطبیق دهید.
بازاریابی مجدد ابزاری فوقالعاده برای یادآوری به مشتریان بالقوه در رابطه با برند شما میباشد. این نوع از تبلیغات به ایجاد یادآوری مستمر در رابطه با برند کمک میکند. مهمتر از این نمایش تبلیغات در طی فرایند بازاریابی مجدد موجب یادآوری پیامی میشود که بازدیدکننده برای اولین بار آن را بر روی وبسایت اصلی برند مشاهده کرده و برای دفعات بعدی در جایجای اینترنت بازهم با آن روبرو میشود.
مزیت دوم: افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده
بازاریابی مجدد میتواند به هدایت آن دسته از بازدیدکنندههایی که در یک فرایند خرید واردشده و آن را تکمیل نکردهاند کمک کند تا مجدداً به فرایند خرید خود بازگردند. بهعنوانمثال یک وبسایت میتواند تمامی بازدیدکنندههایی را که در فرایند خرید واردشده و تا مرحله دوم پیش رفته و آن را رها کردهاند را برچسبگذاری کند و تبلیغاتی را بهمنظور بازگرداندن آنها به سبد خرید به آنها نمایش دهد. همچین میتواند باهدف قرار دادن افرادی که قبلاً اطلاعاتی را در اختیار وبسایت گذاشته و از این طریق محتوایی را از سایت دانلود کردهاند آنها را به سایت بازگرداند، البته در این مورد مشکل ممکن است با نشان دادن مجدد تبلیغات رفع نشود و نیاز به بهبود فرایند چه بهصورت آنلاین یا آفلاین داشته باشند.
مزیت سوم: هدفگیری مخاطب
امکان هدف قرار دادن یک مخاطب خاص از طریق یک پیام خاص بسیار زیاد میباشد. بازاریابان میتوانند از یک تبلیغ خاص با پیامی خاص با مخاطب ارتباط از طریق تبلیغات نمایشی یا متنی برقرار کنند. بهعنوانمثال یک برچسب بازاریابی مجدد تنها میتواند به آن دسته از بازدیدکنندگانی تعلق پیدا کند که رفتار خاصی را در وبسایت این برند از خود نشان دادهاند.
مزیت چهارم: افزایش میزان مرتبط بودن تبلیغات
دلیل اینکه بازاریابی مجدد همواره تأثیرگذار است به این دلیل است که این شیوه از بازاریابی توانایی ارائه تبلیغات به آن دسته از افرادی را به بازاریاب میدهد که پیشازاین رفتار خاصی را از سوی وی مشاهده کرده است. بهعنوانمثال اگر یک بازدیدکننده در صفحه یک محصول خاص از وبسایت شما وارد میشود، تبلیغی مرتبط با آن محصول خاص میتواند در سراسر وبسایت شما به آن بازدیدکننده خاص نشان داده شود. به همین ترتیب با استفاده از بخشبندی رفتار، پیامی مناسب برای یک بازدیدکننده میتواند بهجای یک تبلیغ با پیامی عمومی به وی نشان داده شود. به عبارتی در این روش راحتتر میتوان بر اساس سلیقه و علاقه بازدیدکننده رفتار کرد.
مزیت پنجم: کاهش زیان
یکی از ویژگیهای چشمگیر و برجسته بازاریابی مجدد این است که این استراتژی بازاریابی به برندها اجازه میدهد تا با آن دسته از بازدیدکنندههایی که دیگر از وبسایت آنها بازدید نمیکنند ارتباط برقرار کنند. یادآوری برند و تعامل مجدد با برند هر دو از جنبههای فرعی این رویکرد در نظر گرفته میشود، چراکه به شما فرصتی مجدد جهت بازگرداندن مشتری بالقوه به فرایند خرید در اختیار برند قرار میدهد. این شیوه بازاریابی در کنار استفاده از بهینهسازی نتایج موتورهای جستجو یا همان سئو و همچنین تبلیغات استاندارد میتواند موجب کاهش هزینهها و ضرر و زیان موجود در رویکردهای دیگر بازاریابی شود، چراکه نهتنها مانع از دست رفتن مشتریان بالقوه میشود، بلکه آن دسته از بازدیدکنندههایی که برای بار دوم وارد سایت شما شده یا وارد فرایند خرید میشوند، بهاحتمال بیشتری نسبت به دفعه قبل اقدام به تکمیل کردن خرید خود میکنند.
|