خانهبانــك دانـــشتغییر پارادایم های کسب و کار
تغییر پارادایم های کسب و کار
امروزه قواعد بازی رقابت به شدت تغییر کرده است، به طوریکه مزیت های گذشته از قبیل برخورداری از منابع یا سرمایه لزوماً تعیین کننده بازی نیست. شواهد این موضوع خلق برندهای بزرگی است که از یک ایده ناب و توسط چند کارآفرین شکل می گیرند و در کسب وکار تحول ایجاد می کنند. امروز شرکتهای کوچکی را می بینیم که با تغییر زاویه دید و نوآوری، گوی سبقت را از رقبای بزرگ و سرسخت خود می ربایند. کلید این بردهای سنگین در بازی جدید کسب و کار چیست؟
یکی از مهمترین موضوعات، دنبال کردن و تحلیل رفتار مشتریان و پیدا کردن فرصتهایی است که زندگی مشتریان با آنها گره خورده است. یکی از این فرصت ها در شیوه جدید زندگی مردم نهفته است، در فضای دیجیتالی. اینجا جایی است که بخش عمده ای از مردم جامعه ما نیزبه طور میانگین حدود سه ساعت از زندگی خود را در آن سپری میکنند. آری، امروز فرصتهای جدید در زندگی دیجیتالی مردم شکل می گیرند؛ جایی که در آن آدم ها تعامل می کنند، جستجو می کنند و بخش عمده ای از نیازهایشان را به کمک آن برآورده می کنند. به این ترتیب پارادایم جدید کسب وکار این است که اگر از مسیرهای زندگی فعلی مردم جامعه دور باشند، ضمن اینکه فرصتهای بسیاری را از دست خواهند داد، ممکن است بازی را به راحتی به رقبایشان ببازند.
هادی اسدی- رئیس کمیته اجرایی کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۶۶۹ تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/988224/#ixzz3wMaT86Ez
|
|