Please Wait |
لزوم هدفمندی تبلیغات اینترنتی
لزوم هدفمندی تبلیغات آنلاین در حال حاضر بر همگان روشن است. چرا که در این نوع تبلیغ، با توجه به علایق مخاطب، تبلیغات نمایش داده می شود و کاربران اینترنت مجبور نیستند تبلیغات غیرمرتبط با خود را مشاهده کنند. یکی از اصلی ترین اهداف تبلیغ کنندگان یافتن مخاطبان مناسبی برای تبلیغات شان میباشد، زیرا تبلیغات برای حجم زیادی از مخاطبان به نمایش گذاشته می شود که درصد زیادی از آنها هیچ علاقه ای به محصولات یا خدمات تبلیغ شده ندارند، و مخاطب هدف تبلیغات نیستند. درنتیجه، این امر برابر با اتلاف هزینه تبلیغات خواهد بود. برای مثال شخصی که قصد فروش ماشین آلات صنعتی سنگین دارد، نمی تواند برای عموم مردم تبلیغات کند. چرا که 99 درصد افراد احتیاجی به خرید این محصولات ندارند برای این منظور صنعت تبلیغات آنلاین راه حلی را پیشنهاد می کند که بتوان همان یک درصد مخاطبانی که هدف اصلی تبلیغات هستند را جذب کرد. اکنون با توجه به اینکه هدفمندی یکی از اصول افزایش اثربخشی در تبلیغات است. محور صنعت تبلیغات آنلاین تمرکز بر روی جامعه هدف کوچکی است که مخاطب اصلی هستند و علاقه مند به محصولات و خدمات ارائه شده می باشند. چرا که هر برندی برای تبلیغات خود، قسمتی از بازار را هدف میگیرد. که باید تبلیغات دقیقاً در همان بخش از بازار عرضه شود. این موضوع معمولا با استفاده از کلمات کلیدی اتفاق می افتد، به این صورت که باید فهرستی از کلمات را که مرتبط با خدمات یا کالای مورد تبلیغ است تهیه کرده و شبکه های تبلیغاتی که نقش واسط را بین تبلیغات دهنده و نمایش دهنده بازی می کنند، در صفحات وب به دنبال این کلمات جستجو کنند و زمانی که محتوای مورد نظر را یافتند تبلیغات مناسب را به مخاطبان آن صفحات نمایش دهند تا تبلیغاتی مرتبط با موضوع و علاقه مخاطبان آن سایت نمایش داده شود. در این صورت از بین میلیون ها کاربر اینترنت و صفحات وب، تبلیغات درجای درست و برای شخص درست و در زمان مناسب به نمایش گذاشته می شود. درواقع انتخاب صحیح کلمه کلیدی مطمئنا مهمترین بخش از تبلیغات کلیکی می باشد. اگر کلمات کلیدی یک کمپین تبلیغاتی درست انتخاب شده باشد، نتایج خیره کننده ای را به دنبال خواهد داشت، زیرا مخاطبان این صفحات نه تنها با محتوای آگهی به نمایش درآمده بیگانه نیستند بلکه علاقه مند به این نوع محتوا نیز می باشند و به این خدمات یا کالاها نیاز دارند. مخاطبان این آگهی ها نرخ کلیک بالاتری را نسبت به کسانی که به طور غیرهدفمند و به صورت تصادفی انتخاب شده اند، جذب کرده و در واقع روی آگهی ها کلیک بیشتری می شود. هرچند ممکن است از طریق این روش، مخاطبان کمتری برای این نوع آگهی هدفمند بتوان یافت، ولی با توجه به اینکه همین تعداد محدود مخاطب علاقه مند به آن کالا و خدمات هستند، با صرف پول کمتر مخاطبان اصلی را هدف قرار داده و مخاطبان مشتاق تری جذب شده و نتیجه بهتری می توان گرفت. چرا که مهمترین عامل در ایجاد یک برنامه تبلیغاتی موثر و کارآمد، مورد هدف قرار دادن مخاطبان اصلی است. در این راستا و با هدف توسعه دانش حرفه ای و کاربردی در حوزه طراحی و اجرای کمپین های دیجیتالی هدفمند، اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در دی ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می گردد. این کنفرانس تاکید ویژه ای بر توسعه تبلیغات دیجیتالی هدفمند به منظور پوشش دهی به اهداف تبلیغات شرکت ها و نیز ایجاد بالاترین سطح دسترسی و اعتبار در بازار هدف شرکتها دارد تا بتواند با افزایش اثربخشی کمپین های تبلیغاتی، بهترین نتایج را برای آنها ایجاد نماید.
|