خانهبانــك دانـــش
بانــك دانـــش
 برندهای برتر جهان در سال 2016، معرفی شدند
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر جهان را رتبه بندی کرده و طی گزارشی مفصل نتایج آن را ارائه می نماید. همانطور که در گزارش مذکور مشاهده می گردد برای چندمین سال پیاپی نیز برند اپل در جایگاه اول ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفته است. برای مطالعه باقی گزارش، فایل ذیل را دانلود نمایید. دانلود گزارش کامل معرفی برترین برندهای سال 2016 ...
 مصاحبه‌ با بزرگان بازاریابی دیجیتال دنیا
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hollywood)  و بعد از آن در “انجمن بین‌المللی صدور مجوز بازرگانان صنعتی” (LIMA)، با حضور بزرگ‌ترین مدیران بازاریابی در فضای مجازی، از جمله اوان گرین رئیس دفتر بازاریابی گرمیز (GRAMMYs) و جاناتان پرلمن نایب‌رئیس بازفید(BuzzFeed)  بررسی شد. اخیراً استیو النسکی نویسنده فوربز (Forbes) با این دو نفر مصاحبه­ای داشته که برخی سؤالات وی را به همراه پاسخ‌های اوان گرین و جاناتان پرلمن را در ادامه ملاحظه می‌کنید. 1- چه موانع و مشکلاتی وجود دارد که حتی بازاریابان سنتی هم در دنیای دیجیتال، پویا و اجتماعی امروز ما، با آن‌ها برخورد می‌کنند؟ اوان گرین: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها مربوط به زمانی است که بازاریابان تلاش می‌کنند یکی از شکل‌های بازاریابی سنتی را در شرایط دنیای دیجیتال که همواره در حال تغییر و جابجایی است اجرا کنند. بازاریابی در دنیای امروز باید زیرکانه، جذاب و مشارکتی باشد. علاوه بر این باید قابلیت به اشتراک‌ ...
 اولویت برندینگ بر تبلیغات در سازمانهای موفق
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سازمانها و نهادها و حتی اشخاص مورد توجه خاصی قرار گرفته است. در آمیخته بازاریابی، همواره تبلیغات و روابط عمومی به عنوان یکی از موضوعات مهم و اثرگذار مطرح می باشد و در طول یک قرن گذشته، تبلیغات، نقش مهمی در ترویج، تعریف، بازارسازی و بازاریابی کالا و خدمات و مکان و اشخاص داشته است؛ اما امروز آن چه اهمیت بیشتری یافته، موضوع برندینگ است؛ امروز، برندها حتی بدون تبلیغات گزاف و هزینه زا، می توانند ذهن و قلب مردم و مخاطبین را تسخیر کرده و بازار را از آن خود کنند و از دیگر سو، بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات، با وجود صرف هزینه های بسیار برای تبلیغات، نمی توانند، سهم آنچنانی در بازار داشته باشند! واقعیت آنجاست که اگر ما به صد برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۴ یا صد برند برتر ایران در سال ۱۳۹۳ نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که بسیاری از این برندها، بیش از آن که بر نکاتی چون تبلیغات محیطی، بازاریابی سنتی و فروش شخصی تاکید داشته باشند، بر برندسازی اصولی توجه داشته اند که خود ترکیبی حرفه ای از تبلیغا ...
 تفاوت های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی
اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از آن ها به شما می گویند که همان بازاریابی شبکه های اجتماعی است و تمایزی میان این دو قائل نیستند. اگرچه همپوشانی زیادی میان این دو اصطلاح وجود دارد، برای مثال بازاریابی محتوا نیازمند به کارگیری شبکه های اجتماعی است و البته در شبکه های اجتماعی بازاریابان با استفاده از بازاریابی محتوا پیام خود را منتقل می کنند، اما تمایز زیادی نیز میان این دو از لحاظ هدف، فرآیند و کانون تمرکز وجود دارد. برای روشن شدن بیشتر چند تفاوت میان بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را برای شما آماده نمودیم که در زیر آمده است. کانون تمرکز کانون تمرکز (تمرکز فعالیت های بازاریابی) در بازاریابی شبکه های اجتماعی، در خود شبکه های اجتماعی است. بنابراین فعالیت ها و محتوا براساس آن شبکه اجتماعی است که ما قصد فعالیت در آن را داریم. زمانی که بازاریابان یک کمپین شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند در واقع آن ها در شبکه هایی مانند فیسبوک، توئیتر یا ایستاگرام، قصد فعالیت دارند و محتوایی را که تولید می کنند در این شب ...
 بازاریابی محتوایی دیجیتال بر اساس بینش مخاطب
متن سخنرانی سرکار خانم اسفرجانی در اولین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی   آخرین خبر این است که دنیای کسب و کار عوض شد، رسانه های اجتماعی دنیا را فتح کردند اما ما تغییر نکرده ایم! در حقیقت اینجاست که " دائما نو می شود دنیا و ما بی خبر از نوشدن اندر بقا". در قدیم مارکتینگ بیشترین اهمیت و بزرگترین بودجه را داشت و این مارکتینگ بود که درباره ی هرچیزی تصمیم می گرفت. اما امروزه این الگو کاملا تغییر کرده و چندین اتفاق مهم افتاده است. رسانه ها و ترکیب اثر بخشی آنها کاملا تغییر کرده است، شاخص اندازه گیری تاثیر رسانه ها تغییر کرده است و همچنین مبنای بازگشت سرمایه در تبلیغات و  ارتباطات مشروط به عوامل دیگری شده است. پس نتیجه می گیریم که دنیای ارتباطات و بازاریابی به شدت تغییر کرده است. اگر با برداری بودجه و با  بردار دیگری نسبت گذشته تا آینده بسنجیم، میبینیم که رسانه های سنتی به لحاظ تخصیص بودجه به خود و تاثیر و محبوبیت نزد مردم در حال سقوط رو به پایین هستند (به استثنای رسانه هایی که با موارد ذکر شده همسو و همراه هستند) و هرچه بیشتر به سمت آینده می رویم، رسانه های سنتی بیش ...
 نکات مهم برای یادگیری از نخستین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی ایران
15 نکته مهم برای یادگیری از نخستین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی ایران به نقل از مهران سرفلاح:   نخستین همایش تبلیغات دیجیتال ایران امروز در تاریخ 27 بهمن 1394 برگزار شد. همایش در کل بار علمی خوبی داشت و قطعاً در سال‌های آینده بار علمی عمیق‌تر و تخصصی‌تری پیدا می‌کند. در این مطلب در نظر دارم تا نکات مهمی که در این همایش در میان سخنان سخنرانان وجود داشت  بازبیان کنم و نکاتی را هم در صورت لزوم به آن‌ها اضافه کنم.    1.  در کشور، به بحث کلان بازاریابی دیجیتال و امر معماری استراتژی حضور دیجیتال توجه نمی‌شود.     توضیح:برای مشاهده این مسئله مروری در بیشتر وب‌سایت‌ها و وب‌سایت‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازاریابی آنلاین و دیجیتال و ... نشان می‌دهد که اولاً هنوز درک درستی نسبت به مسئله بازاریابی که یک امر مدیریتی است وجود ندارد، و دوماً بازاریابی دیجیتال را با استراتژی خردی مانند سئو اشتباه گرفته‌اند!جدای از این، در اکثر پروژه‌ها، فازهای مطالعاتی پروژه به درستی انجا ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر بهنود الله وردی نیک
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با دکتر بهنود الله وردی نیک (مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ) پرداخته شده است.   متن مصاحبه با دکتر بهنود الله وردی نیک   به نظر شما آیا کسب و کارها باید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند؟ چرا؟ در رابطه با ضرورت حرکت کسب و کارها به سمت دنیای دیجیتال هیچ تردیدی وجود ندارد. چرا که در حال حاضر mega trendها یا همان ابر ترندها به این سمت رفته اند. زمانی بود که می گفتند با این موضوع باید مبارزه کرد اکنون نیز کمپین هایی هستند که به بحث های مقابله با این موضوع یعنی حرکت بیپ از پیش به سمت دیجیتالی شدن می پردازند و معتقدند باید به زندگی برگشت. البته این روال کاملا طبیعی است که وقتی یک فرهنگ دائمی درحال شکل گیری است در ابتدا بسیار به آن پرداخته می شود بعد از مدتی نسبت به قبل کمرنگ ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با جناب آقای طوفان شاطرلو
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با طوفان شاطرلو (مدیرعامل شرکت بازاریابی دیجیتالی QiSmart انگلستان) پرداخته شده است. آینده بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی دیجیتال در ایران به دلیل دسترسی بالقوه آن به میلیون‏ها کاربر اینترنت در کشور در حال افزایش است. هرسال هزاران وب‏سایت جدید ساخته می‏ شوند و سرمایه‏ گذاری کلانی توسط برندهای بزرگ در بازاریابی دیجیتال صورت می‏گیرد. این امر تنها یک استراتژی برای توسعه تجارت الکترونیک نیست بلکه به عنوان یکی از موفق ‏ترین تکنیک‏های برندسازی برای کسب ‏وکارها در سطح جهان نیز شناخته می ‏شود. با وجود منافع بسیار این ابزارها، بازاریابی دیجیتالی در ایران، هنوز موضوعی جدید برای بسیاری از کسب‏ وکارهاست. که در حال مطالعه و تجربه توسط متخصصان این حوزه د ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با سرکار خانم اسفرجانی
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با سرکار خانم شهرزاد اسفرجانی( مدرس و مشاور کمپین های تبلیغاتی )پرداخته شده است.   متن مصاحبه با سرکار خانم شهرزاد اسفرجانی به نظر شما آیا کسب و کارها باید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند؟ چرا؟ فضای دیجیتال مکمل بزرگی برای اطلاع رسانی است. با گسترش اینترنت در جهان از حدود 25 سال پیش که این تکنولوژی به دست عموم مردم قرار گرفته و از کشورهای پیشرفته به کل جهان سرایت کرد مسلما چهارستون ارتباطات را به صورت نامحسوس و کندی تغییر داد و ما در همان جایی که ایستاده بودیم در زیر پایمان جهان درحال تغییر بود و ما اصلا این هجمه از تغییرات را احساس نمی کردیم. از مدتها قبل در ایران نیز پایه های تبلیغات دیجیتال در حال شکل گیری بود که برای ما قابل احساس نبود. رشد تکنولوژی به شکل خیلی سریع و به ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر محمود محمدیان
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با جناب آقای دکتر محمود محمدیان (مدرس دانشگاه و مشاور بازاریابی و تبلیغات) پرداخته شده است.   متن مصاحبه با جناب آقای دکتر محمود محمدیان ما چه بخواهیم چه نخواهیم و چه اعتقاد داشته باشیم و چه نداشته باشیم فضای مجازی درحال گسترش است. حال اگر ما یک شرکتی هستیم که در فضای رئال و فضای آنلاین برای خود صاحب برند هستیم و احساس می کنیم که به فضای مجازی نیازی نیست و به آن حوزه وارد نمی شویم این نشان از ناکارآمدی خود ماست چرا که گفته می شود در آینده فضای مجازی، فضای واقعی خواهد شد و فضای واقعی تبدیل به فضای مجازی می شود. یعنی دیگر در فضای مجازی است که تمام تفکرات افراد شکل می گیرد بنابراین پرداختن به این فضای مجازی یک باید است و باید توجه ویژه ای به آن داشت. وقتی زندگی افراد را در هر کشوری ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با جناب مهندس بابازاده
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با جناب مهندس بابازاده (مدیر سابق مشتری محوری در ACCENTURE امریکا و مدیرعامل شرکت سرونو) پرداخته شده است.   متن مصاحبه با جناب آقای مهندس فرهاد بابازاده   لزوم حرکت کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن چیست و چرا؟ اکنون خارج از ایران چندین سالیست مفهوم  Omni channel بوجود آمده است؛ یعنی کسب و کارها تمام کانالهای ارتباطی خود را با هم یکپارچه می کنند تا مشتریان بتوانند از هر کانالی که خواستند با آن شرکت در ارتباط باشند، از محصولات موجود خریداری کنند و اگر نیاز به خدمتی دارند از هر کانالی که تمایل دارند آنرا دریافت نماید. این مفهوم 5 سالی است که در دنیا بسیار جا افتاده است و در ایران هم  بتدریج درحال شکل گیری است. درحال حاضر کسب و کارها متوجه شده اند که بعضی مشتریان به ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر فرزاد مقدم
دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با دکتر فرزاد مقدم (مدرس و مشاور تبلیغات و برندینگ) پرداخته شده است.   متن مصاحبه با دکتر فرزاد مقدم   به نظر شما آیا کسب و کارها باید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند؟ چرا؟ ابتدا باید دیجیتالی شدن را ترجمه کرد اینکه هر کسب و کاری یک صفحه دیجیتال برای خود داشته باشد نمی توان گفت که دیجیتالی شده ولی اینکه همه کارهایش را از طریق کانال ها و رسانه های دیجیتال انجام دهد یک مبحث دیگر است و من معتقدم که همه کسب و کارها نباید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند چرا که خیلی از کسب و کارها بخاطر ماهیت سنتی بودنشان است که مشتریان جذب آنان می شوند ولی به نظر من تمامی کسب و کارها باید از ابزار دیجیتال استفاده کنند چرا که فضای دیجیتال هم از لحاظ رسانه هم به لحاظ کانال توزیع امکاناتی را در اخت ...
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر شهریار شفیعی
  دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با دکتر شهریار شفیعی (مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ) پرداخته شده است.     متن مصاحبه با دکتر شهریار شفیعی با موضوع مزیت دیجیتالی شدن کسب و کارها و برندها       - نظر شما در رابطه با لزوم حرکت کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن چیست؟    لزوم حرکت شرکت ها به سمت دیجیتالی شدن کاملا بدیهی است. چرا که رشد اصلی تعاملات در کسب و کار در حوزه دیجیتال است و اگر بال مجازی شرکت ها نباشد یکی از بال های پرواز شرکت شکسته شده ولاجرم اوجی ایجاد نخواهد شد. باتوجه به اینکه هر ایرانی بین 3 تا 5 ساعت در فضای مجازی حضور دارد لذا لزوم استفاده شرکت ها از ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار روشن است.  بخش مهم حضور در فضای دیجیتال نیز بخش تجاری است و ...
 پنج روند خلاقانه تجارت الکترونیک در سال 2016
آقای توماس اسمیل در مقاله‌ای که در وب‌سایت Entrepreneur منتشر شده است، پنج روند را به عنوان روندهایی که جهت رشد کسب‌و‌کار و تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۶، باید مدنظر داشت را چنین معرفی می‌کند: 1-    بهبود تجربه خرید با دستگاه‌های همراه (mobile shopping experiences) تجارت همراه (mobile commerce) به طور مداوم در حال رشد است. در گذشته، چالش‌های بسیاری برای خرید از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود داشت که بسیاری از آن‌ها مرتفع شده‌اند .برای مثال، فرایندهای دشوار و طولانی پرداخت، محدود به عناصر اصلی و کوتاه‌تر و ساده‌تر شده‌اند. بنابراین، در صورتی که خریدار شما نتواند با کمترین تعداد کلیک ممکن به خواسته خود برسد، خریداران کمتری جذب شما خواهند شد. مسأله مهم دیگر، پشتیبانی آنلاین در قالب گفتگو با مشتریان است؛ ارتباط سریع با مشتریان و راهنمایی آن‌ها در انتخاب و خرید، عاملی مؤثر در وفاداری آن‌ها به فروشگاه شما در بلندمدت خواهد بود. 2-    شخصی سازی بر اساس شرایط و ترجیحات ...
 تکنیک های مؤثر برندسازی در شبکه های اجتماعی
 مردم به رسانه‌های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید. برای اینکه بتوانید برند خود را زبان زد عام و خاص کنید، باید به این نکته توجه کنید که روش زندگی مردم تغییر کرده است. مردم به رسانه‌های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک، هفت اقدامی که باعث می‌شود بتوانید با کاربران خود ارتباط موثرتری برقرار کنید شامل موارد زیر است: ۱- اطلاعات به روز رسانی شده محتویات و اطلاعات مربوط به شرکتتان را در رسانه‌های اجتماعی مانند (Facebook, LinkedIn, Twitter ,Instagram  و  Pinterest) مرتباً به روز رسانی کنید. سعی کنید تصویر لوگوی‌تان در این رسانه‌ها حرفه‌ای و خیره کننده باشد تا مخاطبان را به خود جذب کنید. ۲- هر روز پست بگذارید سعی کنید هر روز حداقل یک پست در رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید. اگر وقت این کار را ...
 آینده بازاریابی دیجیتالی در ایران
بازاریابی دیجیتال در ایران به دلیل دسترسی بالقوه آن به میلیون‏ها کاربر اینترنت در کشور در حال افزایش است. هرسال هزاران وب‏سایت جدید ساخته می‏ شوند و سرمایه ‏گذاری کلانی توسط برندهای بزرگ در بازاریابی دیجیتال صورت می‏گیرد. این امر تنها یک استراتژی برای توسعه تجارت الکترونیک نیست بلکه به عنوان یکی از موفق‏ ترین تکنیک‏ های برندسازی برای کسب‏ و کارها در سطح جهان نیز شناخته می‏ شود. با وجود منافع بسیار این ابزارها، بازاریابی دیجیتالی در ایران، هنوز موضوعی جدید برای بسیاری از کسب‏ و کارهاست. با این ‏وجود روندهای فعلی بازاریابی دیجیتالی در کشور با سرعت خوبی در حال رشد است، تا آنجا که انتظار پرشی بلند در این زمینه وجود دارد. در جهان امروز انتظار می‏ رود شرکت‏ ها از کانال‏ ها وابزارهای بازاریابی آنلاین برای ارتقای کسب‏ و کار و برندینگ خود استفاده کنند، ابزارهایی مانند ایمیل، پیامک، موبایل، شبکه‏های اجتماعی، ویدیو، موتورهای جستجو، تبلیغات دیجیتالی و ... . در کنار اهمیت بالای بهره‏ گیری از کانال‏ های ارتباطی مناسب برای م ...
 استراتژی تبلیغاتی گوگل
گوگل از معروف ترین و محبوب ترین شرکت ها در جهان است. غول تکنولوژی که توانسته کنترل اینترنت را در دست بگیرد. محبوبیت برند آن فقط محدود به یک نام شرکت نیست بلکه به عنوان یک موتور بزرگ جستجو اطلاعات، مشهور است که سایر شرکت ها توان رقابت با آن را ندارند. گوگل در رویکرد تبلیغاتی خود نیز منحصر بفرد بوده است. این شرکت سرمایه تبلیغاتی خود را در پلت فرم خود شرکت سرمایه گذاری می کند و به ندرت آن را روی بیلبرد ها و یا تلویزیون مشاهده می کنید. اما استراتژی کلی آن و رویکرد متفاوت گوگل نسبت به تبلیغات در سال های اخیر چیست؟ تاریخچه مدل کسب و کار گوگل گوگل یک مورد جالب برای مطالعه است، چراکه این شرکت رفتار های متفاوتی نسبت به سایر شرکت های بزرگ تکنولوژی دارد. مدل کسب و کار آنها قطعا ویژگی های آنها را در گذشته دارد. قبل از درک رویکرد تبلیغاتی گوگل، درک مدل کسب و کار این شرکت بسیار مهم و مفید خواهد بود. در حالی که لری پیج ( Larry Page ) و سرگئی برین ( Sergey Brin ) در حال تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه استنفورد بودند شرکت گوگل را تاسیس کردند. با اینکه امروز آنها اکثریت سهام را ندارند ولی هنو ...
 مدیریت شهرت در فضای مجازی
بر اساس آمار منتشر شده، 75 درصد از کاربران آنلاین علاقمندند روی نتایج منفی حاصل از جستجوهای اینترنتی خود کلیک کنند. این روزها با وجود شبکه‏ های اجتماعی ارائه اخبار منفی درباره هر چیزی به راحتی امکان‏پذیر شده است. طی مقاله‏ای که در سال 2010 درباره مدیریت شهرت سازمانی منتشر شد، گفته شد 75 درصد از ارزش شرکت‏ها براساس عوامل نامحسوس شکل می‏گیرند. یکی از این عوامل نامحسوس سخن‏ پراکنی‏ هایی است که درباره سازمان در میان مردم و از طریق رسانه‏ های مختلف منتشر می‏شود که روی شهرت سازمانی تأثیرگذار است. شهرت سازمانی یکی از عوامل تأثیرگذار بر تصویر برند سازمان در بازار است که شرکت‏ها و سازمان‏های هوشمند توجه ویژه‏ای به آن دارند. با رشد و توسعه ابزارهای الکترونیکی و به تبع آن ایجاد بسترهای ارتباطی تحت وب، موضوع توجه به شهرت سازمانی و برنامه ‏ریزی جهت مدیریت آن ضرورت دو چندان می‏ یابد. با توجه به سرعت ایجاد و انتقال اطلاعات و تسهیل فضای ارتباطی در بستر وب، مدیریت اخبار و اطلاعات مثبت و به خصوص منفی درباره یک شرکت بسیار ضروری است.قطعاً داشتن ...
 آمادگی کسب وکارها برای اقتصاد دیجیتالی
در روزگاری که تمام عناصر زندگی مردم به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود، بی شک سیاست های کلان فناوری اطلاعات نمی تواند بدون درنظر گرفتن شرایط جدید اتخاذ شود. نفوذ ابزارهای دیجیتالی در زندگی به قدری بالا رفته که عصر جدیدی را در اقتصاد کشورها پدید آورده و به اصطلاح، عصر اقتصاد دیجیتالی شکل گرفته است. این مهم در کشور ما نیز مورد توجه مراجع سیاستگذار بوده است. در عصر جدید، الزامات رقابت کسب و کارها تغییر کرده و عوامل موفقیت نیز با شرایط جدید شکل می گیرند. سازمان فناوری اطلاعات به عنوان بازوی اجرایی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه ویژه ای به این موضوع داشته است و حمایت از توسعه علمی و کاربردی دانش دیجیتالی را رسالت و وظیفه خود می داند. این سازمان قصد دارد با حمایت از فعالیت های سازنده این بخش ضمن ایجاد شرایط انتقال دانش کاربردی این حوزه، به توسعه دانش تخصصی دیجیتالی کمک کند. بی شک، بخش مهمی از اقتصاد آینده در فضای دیجیتالی شکل می گیرد و برگزاری رویدادهایی برای ارزیابی میزان پیشرفت اقتصاد دیجیتالی کشور ،مقایسه توانمندی ها و به اشتراک گذاری دانش می تواند نقش مهمی در توسعه توانمندی های ...
 تغییر پارادایم ‏های کسب‏ و کار
امروزه قواعد بازی رقابت به شدت تغییر کرده است، به ‏طوری‏که مزیت ‏های گذشته از قبیل برخورداری از منابع یا سرمایه لزوماً تعیین‏ کننده بازی نیست. شواهد این موضوع خلق برندهای بزرگی است که از یک ایده ناب و توسط چند کارآفرین شکل می‏ گیرند و در کسب ‏وکار تحول ایجاد می کنند. امروز شرکت‏های کوچکی را می ‏بینیم که با تغییر زاویه دید و نوآوری، گوی سبقت را از رقبای بزرگ و سرسخت خود می ‏ربایند. کلید این بردهای سنگین در بازی جدید کسب ‏و کار چیست؟ یکی از مهم‏ترین موضوعات، دنبال کردن و تحلیل رفتار مشتریان و پیدا کردن فرصت‏هایی است که زندگی مشتریان با آن‏ها گره خورده است. یکی از این فرصت‏ ها در شیوه جدید زندگی مردم نهفته است، در فضای دیجیتالی. اینجا جایی است که بخش عمده‏ ای از مردم جامعه ما نیزبه طور میانگین حدود سه ساعت از زندگی خود را در آن سپری می‏کنند. آری، امروز فرصت‏های جدید در زندگی دیجیتالی مردم شکل می‏ گیرند؛ جایی که در آن آدم ها تعامل می‏ کنند، جستجو می‏ کنند و بخش عمده ‏ای از نیازهایشان را به کمک آن برآور ...

[ 1 الی 4 ]
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک