خانهبانــك دانـــش
بانــك دانـــش
 تغییر پارادایم ‏های کسب‏ و کار
امروزه قواعد بازی رقابت به شدت تغییر کرده است، به ‏طوری‏که مزیت ‏های گذشته از قبیل برخورداری از منابع یا سرمایه لزوماً تعیین‏ کننده بازی نیست. شواهد این موضوع خلق برندهای بزرگی است که از یک ایده ناب و توسط چند کارآفرین شکل می‏ گیرند و در کسب ‏وکار تحول ایجاد می کنند. امروز شرکت‏های کوچکی را می ‏بینیم که با تغییر زاویه دید و نوآوری، گوی سبقت را از رقبای بزرگ و سرسخت خود می ‏ربایند. کلید این بردهای سنگین در بازی جدید کسب ‏و کار چیست؟ یکی از مهم‏ترین موضوعات، دنبال کردن و تحلیل رفتار مشتریان و پیدا کردن فرصت‏هایی است که زندگی مشتریان با آن‏ها گره خورده است. یکی از این فرصت‏ ها در شیوه جدید زندگی مردم نهفته است، در فضای دیجیتالی. اینجا جایی است که بخش عمده‏ ای از مردم جامعه ما نیزبه طور میانگین حدود سه ساعت از زندگی خود را در آن سپری می‏کنند. آری، امروز فرصت‏های جدید در زندگی دیجیتالی مردم شکل می‏ گیرند؛ جایی که در آن آدم ها تعامل می‏ کنند، جستجو می‏ کنند و بخش عمده ‏ای از نیازهایشان را به کمک آن برآور ...
 نمونه کمپین تبلیغاتی یکپارچه
از مشکلاتی که بین زبان قدیم و جدید تبلیغات هست همین واژه کمپین تبلیغاتی است. کمپین تبلیغاتی در گذشته برنامه ای بود که از رسانه های تبلیغاتی برای رساندن پیام به مخاطب هدف استفاده می کرد و غیره. بعدها که مفهوم ارتباطات یکپارجه بازاریابی مطرح شد و افرادی مثل دانکن این نگاه را برداشته و صاف جای کمپین های تبلیغاتی گذاشتند، کمپین تبلیغاتی و ارتباطات یکپارچه  بازاریابی مخلوط شدند و نتیجه شد همان که در اصطلاح روزمره کاری به آن کمپین می گوییم یعنی برنامه ای با استفاده از تمامی ابزارها و روشهای ارتباطی برای رساندن پیام. یعنی علاوه بر رسانه ( که هر نوع رسانه ای می تواند باشد سنتی، مدرن، بالای خط ، پائین خط ، رسانه موجود و رسانه خلاق و...( روابط عمومی، ترویج فروش و همسایه ها هم می توانند یاری کنند تا ما کمپین را اجرا کنیم! برای نمونه کمپین شرکت بیمه افلاک را با هم مرور کنیم: داشتند ورشکست می شدند. کارشون حتی به فروش اسباب اثاثیه شرکت هم رسید. شرکتی که سه برادر در کلمبوس جرجیا تاسیس کرده بودند به لبه پرتگاه رسیده بود. یه فکر تازه  لازم بود تا اونها که شروع نکرده می رفتند تا نابود شو ...
 مهارت های مهم در بازاریابی دیجیتالی
7 مهارت مهم برای تبدیل‌ شدن به یک داوطلب قابل توجه برای بازاریابی در عصر بازاریابی دیجیتال نیاز است که به شرح زیر می باشد: 1.    بهینه‌سازی موتورهای جستجو در شرکت‌هایی که برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از بین آگهی‌های استخدام منتشر شده، چیزی در حدود 14% متعلق به کارشناس سئو یا همان بهینه‌ساز موتورهای جستجو بوده است. به‌ منظور رقابت کردن با دیگر داوطلبین برای بدست آوردن سمت شغلی بازاریابی دیجیتال با درآمدی بسیار بالا شما باید از مهارت‌های فنی بهینه‌سازی رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از قبیل تنظیمات سرور، نقشه سایت و کدهای پاسخ ارسال شده از طرف سرور برخوردار باشید. همچنین در استفاده از نرم‌افزارهایMoz،  SEMRushو دیگر نرم افزارهای مشابه برای تشخیص رفتار مصرف‌کنندگان در رابطه با جستجو در موتورهای جستجو و دیگر حوزه‌های رقابتی بازار برخوردار باشید.   2.    تبلیغات کلیکی  7% از شرکت‌هایی که در این بررسی شرکت داشتند بازاریابی موتورهای جستجو یا همان SEM را به ...
 تفسیر لوگوی برندهای برتر دنیا
انواع مختلف آرم، لوگو و نشان واژه، عنصری گرافیکی و ... وجود دارد که همواره برای شناسایی و هویت بخشی به یک کمپانی و محصول تولید شده توسط آن شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. این علایم در نشان دادن کیفیت کمپانی تاثیر به سزایی دارند. در برخی مواقع طراحی آرم شرکت ها، بسیار پیچیده است و در عوض برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و یا پرمفهوم و مبهم! اما به هر حال هر یک از آنها نیز معنی و مفهوم خاص خود را دارد. در این گزارش به بررسی آرم و نشان واره برخی از شرکت های معروف در دنیا پرداخته شده است.   اپل  کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد. آرم اپل بسیار ساده است، نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که ایزاک نیوتن را نشان می‌داد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته ‌است . ...
 نقش لوگو در بازاریابی
اگرچه نام عنصر اصلی برند است اما عناصر تصویری و دیداری نقش مهمی در ایجاد ارزش ویژه برند و افزایش آگاهی از برند دارد. لوگو طراحی گرافیکی و نماد منحصر به فردی برای معرفی شرکت یا برند شماست که می‌تواند ابزاری رایگان جهت بازاریابی محصولات شما باشد. به همین جهت طراحی لوگو باید با دقت انجام شود. اهمیت لوگو در هیچ دوره ای به اندازه امروز نبوده است. مردم امروز کلمات را نمی خوانند، بلکه تصویر آنها را در ذهن خود منعکس می کنند، تحقیق نمی کنند بلکه مرور اجمالی می کنند. مردم می خواهند اطلاعات مورد نظر خود را سریع و بی درنگ به دست آورند. لوگو را می توان یک میانبر در نظر گرفت، وسیله ای برای به یاد سپاری فوری و بی واسطه چیزی که شرکت به وسیله آن اعلام موجودیت می کند. بدیهی است که لوگو باید به وسیله یک پیام قوی که نشان دهنده روح ارزش های شرکت است، پشتیبانی شود. یک تصویر به تنهایی شرکت را تعریف می کند، اما این تصویر هنگامی که با دیگر عناصر برند درهم ترکیب شده و طبق یک برنامه مستمر، سازگار و منظم ترکیب شود در نهایت باعث نفوذ ذات یا محتوای پیام به لوگو می شود، با آن می آمیزد و یک کل واحد را تشکیل ...
 استفاده از ایمیل مارکتینگ
یکی از ابزار های بی نظیر بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش وب سایت ایمیل می باشد. ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسال پیام های تجاری گروهی به افراد به وسیله ایمیل است . به عبارت دیگر هر ایمیل ارسالی به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. و چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد. ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل به هر لیست ایمیلی که ما پیدا می کنیم یا می خریم نیست، اولین اصل در ایمیل مارکتینگ احترام به مخاطب است، هر چیزی که این اصل را رعایت نکند اسپمینگ بوده و علاوه بر اینکه غیرقانونی است جز هزینه چیزی برای شما در بر نخواهد داشت. در ایمیل مارکتینگ شما می توانید فقط به کسانی که به گونه ای از آنها مجوز ارسال دارید ایمیل ارسال کنید، برای مثال شما در ایمیل مارکتینگ می توانید به این افراد ایمیل بفرستید: 1. کسانی که از طریق وب سایت شما عضو خبرنامه شده اند ...
 اینفوگرافی مراحل پیشبرد کمپین های تبلیغات دیجیتالی
مراحل پیشبرد کمپین های تبلیغات دیجیتالی هدفمندشامل 8 مرحله است که به صورت چرخه در حال انجام می باش. مراحل آن به ترتیب شامل زیر می باشد: 1. تعیین هدف 2. مبنا قرار دادن استراتژی برند 3. شناسایی مخاطبان 4. تعریف پیام به درستی و به صورت خلاقانه 5. تعریف رسانه های دیجیتال 6. تعیین بودجه تبلیغاتی 7. ارزیابی کمپین تبلیغات دیجیتال 8. بررسی و توسعه لیدها و سرنخ های فروش ایجاد شده                             منبع: دبیرخانه کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی ...
 استراتژی برندها در بحران اقتصادی
وقتی بازار ها در یک اوضاع نابسامان به سر می برند، مدیران برندها با سطوح مختلفی از بحران و رکود دست و پنجه نرم می کنند و اعتماد مشتریان کماکان روزهای بدی را پشت سر می گذارد.   بیکاری رو به رشد بوده و آینده مطلوبی هم برای بازار وجود ندارد. در چنین شرایطی چگونه می توان از بحران برند نجات یافت؟ یا حتی فراتر رفته و در این اوضاع هم، رونق اقتصادی را برای شرکت و برند ایجاد کرد؟   یک مدیر کارآمد در بازار امروز، حتی زمانی که شرکت های رقیب روز به روز ضعیف تر شده و با بن بست های متنوع بازار روبه رو می شوند، جرقه های موفقیت را به خوبی شناسایی می کنند. بحران اقتصادی می تواند همان موقعیتی باشد که یک مدیر موفق و جوان به دنبالش است! یک استراتژی مناسب برای استفاده از فضایی که در آن رقابت نسبت به قبل کم رنگ تر شده است.   استراتژی موثر برای رشد در بحران اقتصادی   راه های متعددی جهت بهره وری از استراتژی ها، ایده گرفتن یا شکل دادن یک عملکرد برای غلبه بر بحران اقتصادی ارائه گردیده است:   1- تحلیل استراتژی داخل شرکت: یک نوع استراتژی شناخته شده در کسب و کار، شامل ...
 مشارکت IBM و فیس بوک در راستای بازاریابی دیجیتالی هدفمند
مکانیزم های تبلیغات هدفمند روز به روز پیچیده تر می گردد به نحوی که برندها به دنبال هر چه شخصی تر ساختن تبلیغات برای تمام  مصرف کنندگان هستند.فیس بوک و IBM طی توافق و مشارکتی که کردند کمک کردند تا بازاریابان بتوانند کمپین های تبلیغاتی هدفمند خود را از طریق قالب های گوناگون به انجام رسانند. این مشارکت به مشتریان آی بی ام اجازه می دهد تا با استفاده از نرم افزار پیگیری فیس بوک و تحلیل های آی بی ام تبلیغات هدفمند و شخصی را برای مصرف کنندگانشان در فیس بوک انجام دهند. مصرف کنندگانی که برندهایی را که مشتری آی بی ام هستند در فیس بوک لایک می کنند، تبلیغاتی را متناسب با ویژگی های جمعیت شناختی و علایقشان دریافت می کنند. چنان چه مصرف کنندگان وب سایت شرکتی را بازدید کرده باشند و در آن ثبت نام کرده باشند، آی بی ام کمپین تبلیغاتی هدفمندی را برای آن ها ترتیب خواهد داد. آمی مانسل یکی از مدیران آی بی ام بیان می دارد که ” این مشارکت فعالیت های بازاریابی را بسیار آسان تر نموده است؛ که راحت تر می توان اطلاعات بدست آمده از مصرف کنندگان را با ارائه محصولات شرکت ها مرتبط ساخت و مصرف کنندگان ...
 نقش تبلیغات الکترونیکی در ایجاد مزیت رقابتی
در یک تعریف ساده ، تجارت الکترونیکی را می توان انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی به صورت Online و از طریق شبکه جهانی اینترنت بیان کرد. هدف از به کارگیری تجارت الکترونیکی، گسترش روش های قدیمی تجارت نیست، بلکه ارائه روش جدید در انجام امور بازرگانی محسوب می شود. به واسطه این روش جدید جوانان قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت به تمام خریداران در سراسر جهان مستقل از مرزهای جغرافیایی وملیت ها عرضه کنند. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیکی را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می دانند، در حالی که این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه های مختلف تجاری و اقتصادی را دربرگرفته است. به سادگی می توان هر گونه تراکنش مالی، تجاری بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک گنجاند. وقتی کاربران رایانه از یک سایت در شبکه اینترنت دیدن می کنند می توانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و.. بدست آورند. همچنین می توان اطلاعات جدید را فوراً در اختیار مشتریان قرار داد. چون شبکه، یک رسانه پاسخ مستقیم است، قا ...
 خلاقیت در بازاریابی شرکت ها
در یک تحقیق از مدیران مختلف سازمانی و ایده پردازان خواسته شد تا هر ایده را بر اساس میزان خلاقیت، قابلیت اجرا و سودآوری، اولویت بندی کنند.سپس از مشتریان این شرکت سوال شد که هر یک از این ایده ها تا چه حد برایشان جالب است.   نتیجه نشان داد که مشتریان خواهان ایده های خلاقانه تر بوده اند، نه ایده هایی که از نظر مدیران، بیشترین قابلیت اجرا یا سودمندی را دارا بوده است.   کارشناسان پارک بازاریابی ایران معتقدند شرکت ها جذب ایده هایی می شوند که قابلیت اجرای بیشتری دارند، اما تحقیقات بازاریابی نشان می دهد همیشه این ایده ها مطلوب مشتریان نیستند. به یاد داشته باشید اولین پیش بینی کننده ای که می گوید آیا محصولی میان مشتریان محبوبیت دارد یا خیر، میزان خلاقیت بازاریابی آن است. البته این نوع پیش بینی در جوامع شهری کاربرد بیشتری دارد.   تحقیقات دیگری نیز نشان می دهند که ایده های قابل اجرا میان مشتریان محبوبیت کمتری دارند، چرا که خلاقیت کمتری ارائه می کنند. برای مشتریان، خلاقیت مانند تزئینات روی کیک تولد نیست، خلاقیت خود کیک است.   خلاقیت بازاریابی   بنابرای ...
 نقش رسانه و شبکه های اجتماعی در بازاریابی
چکیده تجارت الکترونیک از زمان ظهور تاکنون پیوسته با پیشرفت فناوریهای نوین سخت افزاری و نرم افزاری دچار تحولات بسیاری شده است و نسخه های جدیدتری از آن مانند: تجارت همراه، تجارت شبکهای به وجود آمده اند. مهمترین اتفاقی که بعد از توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده، موضوعی تحت عنوان تجارت در شبکه های اجتماعی است که به اختصار تجارت اجتماعی گفته میشود. تجارت اجتماعی هم از دید کسب وکار هم از دید مشتریان مزایای بسیاری دارد. تجارت اجتماعی دارای ساختاری بر اساس شبکه های اجتماعی است که هر مرکز کسب وکار و یا هر مشتری یک گره از شبکه می باشد. خصیصه های ساختاری و رابطه ای شبکه بر تعاملات مابین مشتریان تأثیر میگذارد، سطح مشارکت رو افزایش میدهد و در نهایت منجر به تقویت علاقه ی مصرف کالا می شود. در بازار امروز، رسانه های اجتماعی حرکت سریع تری را برای خدمت به کمپانی ها آغاز کرده اند . دراین مقاله در تلاشیم به این هدف اصلی رهنمون شویم که چطور و چرا سازمان ها برای رونق کسب و کارشان بر رسانه های مختلف اجتماعی توجه ویژه ای دارند و اصولاً بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی در رونق کسب و کار چگونه ...
 اینفوگرافی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، فراهم آوردن و به اشتراک گذاشتن محتوایی ارزشمند، برای جذب مشتری بالقوه، و تبدیل آن ها به مشتری، و در نهایت تبدیل مشتری به خریدار دائمی و وفادار است. بازاریابی محتوا در واقع تکنیکی از بازاریابی است که با ارائه یک محتوای منسجم و مرتبط با کسب و کار و محصول، که برای مشتریان نیز جذاب و ارزشمند است، مخاطبان را جذب می کند. هر ساله شاهد رشد بودجه اختصاص یافته به بازاریابی محتوا توسط شرکت های بزرگ می باشیم. در اینفوگرافی حاضر به نشانه های لزوم افزایش بودجه بازاریابی محتوا پرداخته ایم تا شرکت ها در صورت مواجهه با هر یک از این نشانه ها به فکر افزایش بودجه محتوایی خود باشند. این نشانه ها شامل :‌ 1. عدم اثربخشی بازاریابی محتوای کنونی 2. نبود نیروی انسانی کارآمد در این حوزه 3. عدم بروز رسانی کافی محتوا 4. نرخ بازگشت سرمایه ناکافی                         منبع : کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی ...
 بزرگترین اشتباهات بازاریابی دیجیتالی
اگر قصد دارید در حوزه ی بازاریابی دیجیتالی موفق عمل کنید باید فاکتورهای بسیاری را مد نظر داشته باشید به عنوان مثال: باید با سوابق بازاریابی شرکتتان آشنایی داشته باشید، باید بدانید بقیه در مورد برند شما چه نظری دارند و باید نیاز های مشتری را به بهترین شکل ممکن پاسخگو باشید. متاسفاته با در نظر داشتن این فاکتورها، کارآفرینان نوپا به اشتباهاتی مرتکب می شوند که مانع رشد آن ها می شود. اگر بخواهیم به قسمتی از این اشتباهات اشاره کنیم می توانیم بگوییم غافل شدن از برنامه ریزی کامل، بررسی نتایج و توجه به تمام فواید تلفن همراه تنها بخش کوچکی را تشکیل می دهند. عمده ترین اشتباهات در این زمینه شامل موارد زیر می باشد. ناتوانی در درک مخاطب اینکه محصول و یا خدمات شما قادر است نیاز مخاطب را برطرف کند جز ابتدایی ترین مسائل است. بازاریابی واقعی به معنای شناخت صفات و سلیقه ی مشتری است. صاحبان کسب و کار علاوه بر نیاز مشتری باید به چشم انداز آن ها هم توجه داشته باشند. باید دقیقا بدانند که آن ها چطور وقتشان را سپری می کنند، به چه محصولات و یا خدمات دیگری احتیاج دارند و مشتری های دیگری که همین شرایط ...
 لزوم توجه به شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـت های آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد .  هر برندی شخصیت و شعار تبلیغاتی خاص خود را دارد . در بازاری که میان محصولات، از لحاظ فیزیکی، تفاوت چندانی وجود ندارد، جهت ایجاد تمایز، خلق شخصیت مناسب و شعار تبلیغاتی برای یک نام تجاری، ضروری می باشد. چرا که در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بی شمار مواجه هستیم، شعارها جذابیت خاصی پیدا نموده اند. شعار تبلیغاتی کلمه یا عبارتی است که تجارت یا سازمان را به مخاطبان می شناساند. داشتن یک شعار تبلیغاتی خوب برای جذب مشتریان جدید، بسیار موثر است. در مقابل، اگر تلفظ شعار تبلیغاتی سازمانی دشوار باشد یا به گونه ای نباشد که به یاد بماند، می تواند بر بازاریابی تاثیرنامطلوبی داشته باشد.اولین ویژگی یک شعار تبلیغاتی مناسب این است که باید به گونه ای باشد که دراذهان مخاطبان باقی بماند و در عین سادگی و به دور از پیچیدگی به طوری موثر در یاد مخاطبان باقی بماند و با تاکید بر نکت ...
 اینفوگرافی بازاریابی در سال 2015
باتوجه به رشد بازاریابی در سطح جهان هر ساله شاهد تغییرات چشمگیری در روش های بازاریابی شرکت ها می باشیم که نشان از رشد تبلیغات و بازاریابی دارد. در این میان در اینفوگرافی حاضر به بررسی ابعاد مختلف بازاریابی که در سال 2015 دچار تغییرات بسیاری گشته است پرداخته ایم. از جمله این تغییرات استفاده از داده های بازاریابی و تمرکز بر آن، توجه به هدفمندی و هدفگیری دقیق بازار که دو برابر اثربخش تر از تبلیغات غیر هدفمند می باشد و افزایش بودجه بازاریابی و تبلیغات آنلاین می باشد که در این میان بودجه تبلیغات موبایلی، تبلیغات بنری آنلاین و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به میزان چشمگیری افزایش یافته است.     ...
 ویژگی های رسانه تبلیغاتی موثر
در منطق کمپین تبلیغاتی، مهمترین کارکرد یک رسانه، اثربخشی آن است زیرا صاحب محصول هزینه سنگینی را برای پخش تبلیغات محصولات خود به گردانندگان رسانه می پردازد. رسانه اثربخش را به شیوه های گوناگونی می توان توصیف نمود که برخی از آنان بدین قرارند:  رسانه اثربخش مناسب ترین و مستقیم ترین رسانه ای است که ویژگی های محصول یا خدمت را به مصرف کننده و مخاطب اصلی آن محصول یا خدمت می رسانند. هر رسانه ای که بتواند پیام را به طور مناسب، موثر، و اثربخش به مخاطبان برساند و باعث افزایش فروش محصول یا خدمت بنگاه اقتصادی و یا افزایش ارزش سهام شود رسانه اثربخش خوانده میشود. رسانه اثربخش رسانه ای است که بیشترین نقش را در انتقال پیام موثر به مخاطب داشته باشد. رسانه ای که نقش بیشتری در تامین هدف و رسالت تبلیغاتی داشته باشد برای تبلیغات اثربخش تر است. هررسانه ای که مخاطبان هدف را به عکس العمل های سودآورانه، یعنی انجام عمل خرید محصول یا خدمت ترغیب کند رسانه اثربخش نامیده می شود. رسانه اثربخش رسانه ای است که بتواند پیام فروش و بازاریابی را به گونه ای در مخاطبان درونی کند که آ ...
 نقش تبلیغات در برندسازی
  تصویر برند از ترکیب اجزای متفاوت هویت و به کمک ابزارهای تصویرساز بویژه تبلیغات ساخته می شود.تبلیغات محور اصلی فرایند اطلاع رسانی به مصرف کننده درباره فواید اصلی محصول و ایجاد جایگاه برای برند در ذهن وی می باشد(Doyle, 1989). کیفیت محصول اصلی، ارزش های درونی محصول را پرورش می دهد درحالیکه تبلیغات تلاش می کند تا باورهای موجود درباره کیفیت محصول را حتی گاهی با اغراق بیان کند. ولی کارکرد دیگر آن ایجاد ارزش های نمادین و بیرونی برای برند است و همراستاسازی آن با کیفیت و عملکرد محصول عینی بطوری که بتواند بر این بعد از تصویر ذهنی درک شده از برند تاثیر بگذارد. همچنین تبلیغات می تواند با استفاده از عوامل تهیجی یا نمادین یک شخصیت یا ویژگی خاص برای برند در ذهن مخاطب ایجاد کند. این ویژگی خاص از آمیختن نام برند با تداعیات خاص موردنظر برای آن و ارزش های نهفته در آن بدست می اید. به عبارت دیگر تمام برندهای معتبر از تداعی نام خود با ارزش های عملکردی و نمادین سود می برند. به همین دلیل است که IBM به عنوان برند یک شرکت، دارای "تداعی عظمت، رایانه و یکپارچگی" میباشد. ( Wells, 1989, P. ...
 اینفوگرافی اهمیت تبلیغات آنلاین
از سالها پیش تبلیغ کنندگان از تلویزیون جهت معرفی برند خود به میلیون ها نفر از مردم استفاده می کنند ولی در حال حاضر با رشد اینترنت صاحبان برند،کانال های تبلیغاتی آنلاین بسیار انعطاف پذیر با هزینه بسیار پایین تر را یافته اند.   ...
 نبرد شرکت ها در تبلیغات
مبارزات تبلیغاتی دارای سابقه طولانی مدتی در دنیا می باشد که میان برندهای معتبر دنیا در حال رخ دادن می باشد. ابزار این جنگ، خلاقیت است. و از جمله سبک های تبلیغاتی می باشد که جذابیت بسیاری برای مخاطبان دارد و بر اساس خلاقیت و هوش با جنبه هایی از شوخی در میان شرکت های بزرگ در جریان است. این نوع از تبلیغات، مبارزه تبلیغاتی نام دارد.    اکثرا برندها در این نوع تبلیغات لحنی طنزگونه دارند و گاهی از این نوع تبلیغات برای به سخره گرفتن همدیگر استفاده می‌کنند. نمونه های بسیاری از این نوع تبلیغات در سطح جهان وجود دارد که در اینجا به نمونه هائی از آن اشاره میکنیم:   پپسی وکوکاکولا (مبارزان قدیمی تبلیغاتی)    رقابت این دو برند بزرگ تولیدکننده نوشیدنی جهان داستانی طولانی و جذاب دارد؛ رقابتی که در آن این دو برند سالانه بودجه‌ای را برای آماده‌سازی آگهی‌هایی به منظور به نقد کشیدن برند رقیب اختصاص می‌دهند. مثال های بسیاری درباره مبارزه تبلیغاتی این دو برند وجود دارد که از میان این آگهی‌ها می‌توان به آگهی تبلیغاتی تلویزیونی پپسی علی ...

[ 2 الی 4 ]
چهارمین دوره نظر سنجی برند محبوب در سال 95، برای انتخاب برندهای محبوب سال آغاز شد. هادی اسدی رئی ...
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک