خانهبانــك دانـــشمصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر محمود محمدیان
 
مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر محمود محمدیان
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با دکتر محمود محمدیان

دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با جناب آقای دکتر محمود محمدیان (مدرس دانشگاه و مشاور بازاریابی و تبلیغات) پرداخته شده است.

 

متن مصاحبه با جناب آقای دکتر محمود محمدیان

ما چه بخواهیم چه نخواهیم و چه اعتقاد داشته باشیم و چه نداشته باشیم فضای مجازی درحال گسترش است. حال اگر ما یک شرکتی هستیم که در فضای رئال و فضای آنلاین برای خود صاحب برند هستیم و احساس می کنیم که به فضای مجازی نیازی نیست و به آن حوزه وارد نمی شویم این نشان از ناکارآمدی خود ماست چرا که گفته می شود در آینده فضای مجازی، فضای واقعی خواهد شد و فضای واقعی تبدیل به فضای مجازی می شود.
یعنی دیگر در فضای مجازی است که تمام تفکرات افراد شکل می گیرد بنابراین پرداختن به این فضای مجازی یک باید است و باید توجه ویژه ای به آن داشت. وقتی زندگی افراد را در هر کشوری از جمله کشور خودمان بررسی می کنیم متوجه می شویم که اغلب وقت افراد صرف فضای مجازی می شود. دیگر امروزه اطلاعات و اخبار را از فضای مجازی میگیریم، سرگرمی در فضای مجازی صورت می گیرد ارتباطاتمان با دیگران در فضای مجازی رخ می دهد و حتی ذخایر و آلبوم هایمان نیز در فضای مجازی است. بنابراین بخش زیادی از ذهن ما به فضای مجازی اختصاص دارد.
این در حالیست که علی رغم تمام این اتفاقات وقتی به بودجه شرکت ها نگاه می کنیم می بینیم که بخش زیادی از بودجه خود را به رسانه های مرسوم و سنتی و به عبارتی نادرست اختصاص داده اند در صورتی که رسانه ها با یکدیگر درحال رقابت هستند. تلویزیون با رادیو، رادیو با اینترنت و اینترنت با تبلیغات محیطی و ... . برنده این بازی رقابت، فضای مجازی است چرا که رقابت این رسانه ها با هم در اختصاص دادن زمان بیشتری از ما به خود است که در حال حاضر زمان بیشتر افراد صرف فضای مجازی میشود که این برخلاف سالهای پیش است که اغلب زمان افراد به تلویزیون اختصاص می یافت.
طبیعتا شرکتها هم برای تبلیغات خود ، اطلاع رسانی خود باید به این فضا ورود کنند که لابلای اتفاقاتی که در این فضا درحال رخ دادن است بتوانند خودشان را به ما نشان دهند و ایجاد ارتباطی متقابل نمایند.
شرکت های پیشرو به این موضوع توجه داشتند و ما در فضای مجازی جاپاهای آنان را بسیار می بینیم برای مثال حضور در سایت، وبلاگ، صفحه فیس بوک، اینستاگرام و ... . در کشور خودمان که بررسی می کنیم می بینیم که شرکت های بزرگ و قدر کمتر به این فضا توجه نشان داده اند و شرکت های کوچک هم دقیق و درست به این حوزه وارد نشده اند اما موضوع خوشایند اینست که ضریب نفوذ اینترنت در ایران بسیار بالاست یعنی علی رغم تمام مشکلات از جمله پهنای باند و فیلتراسیون و ... ضریب نفوذ بالاست.
طی گزارشی هم که اعلام شده است ضریب نفوذ اینترنت در استان مازندران مشابه با نیویورک می باشد . یعنی در این حوزه مازندران با نیویورک که مهد آن است مقایسه می شود. پس با توجه به این ضریب نفوذ بی توجهی به آن در درجه اول خسارت های تبلیغاتی و در درجه بعدی خسارت های برندی و البته خسارت های کاهش فروش را به دنبال دارد.
یک مبحثی که ما در فضای رئال با آن سروکار داریم اندازه گیری اثربخشی تبلیغات است که آنرا اندازه گیری نمی کنیم و نمی توان فهمید هزینه ای که برای تبلیغات می کنیم معطوف به هدف است یا خیر. محاسبه این امر کار سخت و پیچیده ای است که اغلب به دست فراموشی سپرده می شود. در حالی که در فضای مجازی مکانیزم هایی وجود دارد که این اثربخشی را برای ما به ارمغان می آورد و به صورت اتوماتیک در درون خود یک هدفمندی دارد یعنی اگر در سایتی عملیات تبلیغ انجام دهیم و کلیک بر روی آن کم باشد قابل درک است که مکان مناسبی برای آن تبلیغ نبوده. لذا در فضای مجازی این تبلیغات راحت تر به سمت هدفمندی حرکت می کند زیرا فضای مجازی این مکانیزم را فرهم کرده است.
حال کنفرانسی مانند کنفرانس پیش رو تلاش می کند آمادگی الکترونیکی افراد، سازمان ها و اصناف را بالا ببرد و علاوه بر افزایش آمادگی الکترونیکی، فعالیت های فضای مجازی را بیشتر برای آنان تبیین کند و نشان دهد که پلت فرم فضای مجازی به اشکال مختلف می تواند قابل استفاده قرار گیرد. از جمله اطلاع رسانی، تبلیغات، ارتباطات و ... .که دارای قابلیت های بسیاری است و برخلاف رسانه هایی مانند تلویزیون و روزنامه یک پلت فرم کاملا تعاملی است یعنی هم سکوی تبلیغاتی ماست هم سکوی خبری و اطلاع رسانی و مهمتر از اینها سکوی تحقیقات بازار ماست و می توان در همان مکانی که تبلیغات صورت می گیرد و اطلاع رسانی انجام می شود در همان مکان هم تحقیقات بازار را انجام داد چرا که افراد نظرات، دیدگاهها و تفکرات خود را در آنجا به اشتراک می گذارند و لذا از تحلیل این دیدگاه ها و تفکرات می توان دیدگاه های افراد نسبت به سازمان را درک کرد.
درحالیکه بعضی از شرکت ها و برندها از این پلت فرم صرفا برای تبلیغ به صورت ساده استفاده می کنند مانند زدن بنر در گوشه یک سایت که نازل ترین نوع بهره برداری است.  
حال در حاشیه این همایش برگزاری نظرسنجی و رویداد digital excellence  یک نقطه قوت است چرا که نشان می دهد چه شرکت هایی در کشور ما بیشتر و بهتر از این فضای دیجیتال بهره برداری می کنند و این جایزه می تواند به مرور جای خود را بیشتر باز کند تا زمانی که شرکت ها به هنگام صرف بودجه برای تبلیغات خود به فضای مجازی فرصت بیشتری دهند و توجه بیشتری به آن نشان دهند.
 

 

در این کنفرانس که در تاریخ 27 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می گردد، سعی خواهد شد تا با انتقال دانش تخصصی و کاربردی ازطریق سخنرانی اساتید، مشاوران و مدیران متخصص حوزه تبلیغات و دیجیتال و نیز ارائه تجربیات و نتایج کمپین های موفق دیجیتالی، زمینه ای را برای کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب و کار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم آورد.
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس تبلیغات دیجیتالی به آدرس زیر مراجعه نمایند.


www.digiadconf.ir

 

طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
اگر از بسیاری از مدیران کسب و کارها و حتی شرکت های تبلیغاتی بپرسید بازاریابی محتوا چیست، بسیاری از ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک