خانهبانــك دانـــشمصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با جناب آقای طوفان شاطرلو
 
مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با جناب آقای طوفان شاطرلو
 مصاحبه دبیرخانه کنفرانس تبلیغات دیجیتال با جناب آقای طوفان شاطرلو

دبیرخانه اولین کنفرانس تخصصی تبلیغات دیجیتالی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مباحث روز دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و همچنین شناخت بیشتر دیدگاه ها و موضوعات سخنرانی اساتید این کنفرانس، اقدام به انجام مصاحبه با سخنرانان و متخصصان برتر در این حوزه نموده است، که درادامه به مصاحبه با طوفان شاطرلو (مدیرعامل شرکت بازاریابی دیجیتالی QiSmart انگلستان) پرداخته شده است.

آینده بازاریابی دیجیتال در ایران

بازاریابی دیجیتال در ایران به دلیل دسترسی بالقوه آن به میلیون‏ها کاربر اینترنت در کشور در حال افزایش است.

هرسال هزاران وب‏سایت جدید ساخته می‏ شوند و سرمایه‏ گذاری کلانی توسط برندهای بزرگ در بازاریابی دیجیتال صورت می‏گیرد. این امر تنها یک استراتژی برای توسعه تجارت الکترونیک نیست بلکه به عنوان یکی از موفق ‏ترین تکنیک‏های برندسازی برای کسب ‏وکارها در سطح جهان نیز شناخته می ‏شود. با وجود منافع بسیار این ابزارها، بازاریابی دیجیتالی در ایران، هنوز موضوعی جدید برای بسیاری از کسب‏ وکارهاست. که در حال مطالعه و تجربه توسط متخصصان این حوزه در محل کار و دانشگاه هاست اما پیش زمینه های بسیاری وجود دارد که نیاز دارد با به بروزرسانی و هماهنگی مفاهیم تئوریک با اجرای واقعی آنها پوشش داده شوند. به این معنا که بسیاری از مقالات آنلاین موردمطالعه قرار گرفته اند اما در واقعیت به صورت موفقیت آمیزی اجرا نشده اند. با این ‏وجود روندهای فعلی بازاریابی دیجیتالی در کشور با سرعت خوبی در حال رشد است، تا آنجا که انتظار پرشی بلند در این زمینه وجود دارد.

در جهان امروز انتظار می‏رود شرکت‏ها از کانال‏ ها وابزارهای بازاریابی آنلاین برای ارتقای کسب‏ وکار و برندینگ خود استفاده کنند، ابزارهایی مانند ایمیل، پیامک، موبایل، شبکه ‏های اجتماعی، ویدیو، موتورهای جستجو، تبلیغات دیجیتالی و .... در کنار اهمیت بالای بهره‏ گیری از کانال‏ های ارتباطی مناسب برای مشتریان، موضوع هماهنگی و یکپارچگی این کانال‏ ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. خود من از نزدیک شاهد بوده ام که چگونه از بازاریابی با یک کانال ارتباطی به سمت بازاریابی چندکاناله (Multichannel) و یکپارچه‏سازی کانال‏های ارتباطی در بازاریابی (Omni channel) با ترکیب و ادغام دیتاهای آنلاین و آفلاین و اتوماسیون بازاریابی، طی هفت سال گذشته انتقال یافته ‏ایم.

بسیاری از شرکت های موفق در ایران نیز سرانجام بازاریابی دیجیتالی خود را از رویکرد بازاریابی تک کاناله که کانالهای بازاریابی و ارتباطی متفاوت به صورت مستقل از هم مورد استفاده قرار می گرفتند به سمت بازاریابی چندکاناله تکامل یافته اند به این معنا که کاربران یا مشتریان می توانند به صورت یکپارچه از تمامی کانال های ارتباطی همچون ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی و وبسایت ها استفاده کنند .

این روش معمولا به وسیله پلت فرم های بازاریابی مبتنی بر رایانش ابریSAAS  استفاده می شود. که کاربر و مشتری را بوسیله ایجاد پروفایل های مشتری در پایگاه داده های پلت فرم یکپارچه می سازد و می تواند از بخش بندی و اتوماسیون هوشمند مبتنی بر رفتار کاربر استفاده کند.

نکته ای که شما همواره باید درنظر داشته باشید اینست که با تمام مشتریان و کاربران نباید به شکل یکسانی رفتار کرد. بلکه براساس ویژگی های شخصیتی و علایق آن ها باید رفتار شود.

ما انسان ها زمانی که به صورت موثر و مرتبط ارتباط برقرار کنیم تعامل بیشتری برقرار خواهیم کرد. لذا زمانی که شما در کمپین ارسال ایمیل خود از نام کوچک افراد استفاده کنید و اطلاعات و خدمات و محصولات مرتبط با علایق آنان را ارسال کنید تعامل بهتری با مشتری خواهید داشت نسبت به زمانی که یک ایمیل گسترده به همه ارسال نمایید.

در نهایت مروری بر آمار این حوزه در دنیا نشان می‏دهددر سراسر جهان فروش تجارت الکترونیک به حدود 1.5 تریلیون دلار (به استثنایB2B  و فروش های مرتبط با آن در فضای تکنولوژی) در پایان سال 2014 رسیده است که انتظار می رود این رقم افزایش نیز بیابد.

متوسط رشد سالانه ی میزان فروش تجارت الکترونیک حدود 15درصد در هر سال است که این بخاطر دلایل بسیاری از جمله سهولت خرید آنلاین و توسعه مداوم و سریع بازاریابی دیجیتال است.این آمارها نشان می‏دهد که بازاریابی دیجیتالی نیاز به توجه بیش از پیش دارد و موفقیت کسب ‏وکارهای ایرانی در حد بالایی، در توسعه مناسب قابلیت‏ های بازاریابی دیجیتالی نهفته است.

تحولات هیجان انگیز و جالبی در صنعت فن آوری و تکنولوژی در برخی از کشورهایی که می توان از آنها نام برد مانند افریقای جنوبی، برزیل، روسیه، ترکیه و ایران در حال رخ دادن است. که این روند درحال توسعه است و ما نیز مشتاقانه منتظر آن هستیم.

در این کنفرانس که در تاریخ 27 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می گردد، سعی خواهد شد تا با انتقال دانش تخصصی و کاربردی ازطریق سخنرانی اساتید، مشاوران و مدیران متخصص حوزه تبلیغات و دیجیتال و نیز ارائه تجربیات و نتایج کمپین های موفق دیجیتالی، زمینه ای را برای کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب و کار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم آورد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس تبلیغات دیجیتالی به آدرس زیر مراجعه نمایند.


www.digiadconf.ir

چهارمین دوره نظر سنجی برند محبوب در سال 95، برای انتخاب برندهای محبوب سال آغاز شد. هادی اسدی رئی ...
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک