خانهبانــك دانـــشمصاحبه‌ با بزرگان بازاریابی دیجیتال دنیا
 
مصاحبه‌ با بزرگان بازاریابی دیجیتال دنیا
 مصاحبه‌ با بزرگان بازاریابی دیجیتال دنیا

موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hollywood)  و بعد از آن در “انجمن بین‌المللی صدور مجوز بازرگانان صنعتی” (LIMA)، با حضور بزرگ‌ترین مدیران بازاریابی در فضای مجازی، از جمله اوان گرین رئیس دفتر بازاریابی گرمیز (GRAMMYs) و جاناتان پرلمن نایب‌رئیس بازفید(BuzzFeed)  بررسی شد.

اخیراً استیو النسکی نویسنده فوربز (Forbes) با این دو نفر مصاحبه­ای داشته که برخی سؤالات وی را به همراه پاسخ‌های اوان گرین و جاناتان پرلمن را در ادامه ملاحظه می‌کنید.

1- چه موانع و مشکلاتی وجود دارد که حتی بازاریابان سنتی هم در دنیای دیجیتال، پویا و اجتماعی امروز ما، با آن‌ها برخورد می‌کنند؟

اوان گرین: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها مربوط به زمانی است که بازاریابان تلاش می‌کنند یکی از شکل‌های بازاریابی سنتی را در شرایط دنیای دیجیتال که همواره در حال تغییر و جابجایی است اجرا کنند. بازاریابی در دنیای امروز باید زیرکانه، جذاب و مشارکتی باشد. علاوه بر این باید قابلیت به اشتراک‌گذاری داشته باشد و به‌جای یک مسیر یک‌طرفۀ ارسال پیام امکان مکالمۀ دوطرفه را به مشتری بدهد.

جاناتان پرلمن: جهان و به‌خصوص صنعت با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، به همین دلیل همۀ ما باید از روش‌های جدیدی استفاده کنیم.  هیچ جواب خاص و راه‌حل یکتایی وجود ندارد. به سراغ چیزهای جدید بروید، آن‌ها را امتحان کرده، تکرار کنید و مجدداً به سراغ چیزهای جدید بروید. این شعاری است که همۀ بازاریابان باید سرلوحۀ خود قرار داده و برای رشد در دنیای امروز طبق آن عمل کنند.

2- خطرات یا ریسک‌هایی که بازاریابان امروز با آن‌ها مواجه‌اند چه چیزهایی است؟

گرین: همیشه یک مکالمۀ دوطرفه در جریان است. امروزه اگر قابل‌اعتماد نباشید و یک رابطۀ اطمینان‌بخش با مشتری خود برقرار نکنید، به‌راحتی می‌تواند بر شناخت برند شما، نظر دیگران نسبت به آن و نهایتاً ارتباطات برند شما تأثیر گذارد. اگر اعتماد شما از بین برود، به دنبال آن ارتباطات خود را از دست می‌دهید و مشتری دیگر علاقه‌ای به برند شما ندارد.

پرلمن: در گذشته همه چیز باثبات بود و برای چالش‌های پیش رو جواب داشتیم. امروزه هیچ جوابی برای سؤال‌ها وجود ندارد و به‌محض پاسخ دادن به یک سؤال، به‌سرعت سؤال تغییر می‌کند و با سؤال جدیدی روبرو می‌شویم.

3- چگونه می‌توان بر این ریسک‌ها و خطرات غلبه کرد؟

گرین: اساس هرگونه فعالیت بازاریابی باید اعتبار و اعتماد باشد. باید به مشتری خود احترام گذاشته و تلاش کنید به‌جای اعلام کارهایی که می‌خواهید انجام دهید یا چیزهایی که می‌خواهید او بخرد ، با او ارتباط برقرار کنید. آن‌ها باید به‌عنوان یک برند و یک نهاد کلی در شما سرمایه‌گذاری کنند. در چشم‌انداز در حال تغییر دنیای امروز، گزینه‌های زیادی با هم رقابت می‌کنند و به همین دلیل باید استحقاق وقت و توجه مشتری را داشته باشید.

پرلمن: باهوش باشید. امتحان کردن چیزهای جدید بدون یادگیری از آن‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. خیلی از آزمایش‌ها بی‌نتیجه است، ولی درس‌های زیادی را برای یادگیری در اختیارتان می‌گذارد. شکست، تا زمانی که از آن درس می‌گیرید، شکست نیست. ما در بازفید تیم‌هایی داریم  که به ما کمک می‌کنند بفهمیم چه کارهایی موفق بوده یا شکست می‌خورند و دلیل آن چیست. به کمک آن‌ها می‌توانیم دائماً با تکرار و تلاش، راه‌های جدید را بیازماییم.

با توجه به نظرات پرلمن و گرین می‌توان دریافت، تردید در انتخاب شیوۀ بازاریابی، نقشی تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت کسب‌وکارهای امروزی نداشته و آنچه می‌تواند کمک به سزایی به بازاریابی محصولات کند داشتن ارتباط پویا و مداوم با مشتری است. هدف اصلی بازاریابی، ایجاد محبوبیت و جذب رضایت مشتری است که این مهم، تنها با کسب اعتماد مشتریان، دست‌یافتنی خواهد بود.

 

www.forbes.com

چهارمین دوره نظر سنجی برند محبوب در سال 95، برای انتخاب برندهای محبوب سال آغاز شد. هادی اسدی رئی ...
طبق روال هر سال، در ماه اکتبر شرکت بین المللی اینتربرند با ارزشیابی دقیق و حرفه ای، برندهای برتر ج ...
موضوع مقایسه بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، سال گذشته در “دیجیتال هالیوود” (Digital Hol ...
 از مفاهیم مهم در عرصه فروش و بازاریابی، برندینگ یا برندسازی است که در سالهای گذشته از سوی سا ...
عضویت در خبرنامه
 | 
logo
آدرس: تهران - خیابان مطهری - خیابان سلیمان خاطر- شماره 116 برج دلتا، طبقه 5 - واحد 501
© تمامی حقوق این سایت برای شرکت فناوران نواندیش ویژن محفوظ است. طراحی و پیاده سازی توسط طراحی سایت داتک