برنامهریزی استراتژیک با بررسی محیط خارجی و داخلی یک سازمان، فرصتها و تهدیدهای محیطی، قوتها و ضعفهای درونی را شناسایی کرده و با در نظر داشتن ماموریت سازمان، اهداف بلند مدتی را تنظیم میکند و برای دستیابی به این اهداف از بین گزینههای استراتژیک اقدام به انتخاب استراتژیهایی میکند که با تکیه بر قدرت ها و بهرهگیری از فرصتها، ضعفها را از بین برده و از تهدیدها پرهیز میکند تا در صورت اجرای صحیح باعث موفقیت سازمان در عرصه رقابت شود. بانک دی به همین منظور از ابتدای فعالیت خود اقدام به تدوین برنامه استراتژیک کرده و طی زمان با بهرهگیری از مفهوم برنامهریزی غلتان اقدام به روزآمد بودن آن کرده است. با بهره گیری از توانمندیهای سازمان و در نظر داشتن فرصتها و تهدیدهای محیطی مجموعهای از اهداف استراتژیک برای بانک دی تدوین شد که برای تحقق آن «بانکداری دیجیتال» و «توسعه سرمایه انسانی متخصص در حوزه بانکداری» به عنوان جهتگیریهای کلان بانک طراحی شد. بر این اساس بانک دی قصد دارد در یک بازه پنج ساله و در راستای تحقق چشمانداز «کسب بالاترین استانداردها در صنعت بانکداری کشور» اهداف تعیین شده را محقق کند. به این منظور و برای تثبیت جایگاه بانک دی در صنعت بانکداری کشور به عنوان یک نهاد پیشرو و ارزش آفرین، استراتژیهایی به طور خاص برای آنها طراحی شده است که نوع تحقق اهداف بانک دی را مشخص میکند.