نقش تبلیغات در برندسازی
تصویر برند از ترکیب اجزای متفاوت هویت و به کمک ابزارهای تصویرساز بویژه تبلیغات ساخته می شود.تبلیغات محور اصلی فرایند اطلاع رسانی به مصرف کننده درباره فواید اصلی محصول و ایجاد جایگاه برای برند در ذهن وی می باشد(Doyle, 1989).
کیفیت محصول اصلی، ارزش های درونی محصول را پرورش می دهد درحالیکه تبلیغات تلاش می کند تا باورهای موجود درباره کیفیت محصول را حتی گاهی با اغراق بیان کند. ولی کارکرد دیگر آن ایجاد ارزش های نمادین و بیرونی برای برند است و همراستاسازی آن با کیفیت و عملکرد محصول عینی بطوری که بتواند بر این بعد از تصویر ذهنی درک شده از برند تاثیر بگذارد. همچنین تبلیغات می تواند با استفاده از عوامل تهیجی یا نمادین یک شخصیت یا ویژگی خاص برای برند در ذهن مخاطب ایجاد کند. این ویژگی خاص از آمیختن نام برند با تداعیات خاص موردنظر برای آن و ارزش های نهفته در آن بدست می اید. به عبارت دیگر تمام برندهای معتبر از تداعی نام خود با ارزش های عملکردی و نمادین سود می برند.
به همین دلیل است که IBM به عنوان برند یک شرکت، دارای "تداعی عظمت، رایانه و یکپارچگی" میباشد. ( Wells, 1989, P. ...
|